2005&2010 Skrevet 14. september 2007 #1 Skrevet 14. september 2007 Jenta vår på 20mnd nekter å spise brødskiver, prøvd alt mulig rart.. Noen mnd tilbake var ingen problem, må nå spiser hun bare pålegget eller sleiker det av. Noen tips??
firemerkersmør Skrevet 15. september 2007 #2 Skrevet 15. september 2007 vår spiste brød, men vil ikk ha lengre. Vi har sluttet med brød for en liten periode (1mnd), og gir nå bare grøt(babygrøt og havregrøt). Prøver med skiver igjen senere.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2007 #3 Skrevet 15. september 2007 Huff....har en 15 månder gutt som ikke vil ha mat generelt....er ikke matglad.... hvert måltid er en kamp!! Vi har blit gode på å leke fly, tog og andre ting med skjeen da....
1dag igjen, og da kom hun ;) Skrevet 15. september 2007 #4 Skrevet 15. september 2007 Kanskje hun ikke er ordentlig sulten? Om morningen er ikke min datter noe sulten og da gaar det og i paalegg og egg. Er hun derimot sulten sulten saa spiser hun Matlysten varierer jo hos oss voksne og, kanskje hun er litt lei? Virker hun utilpass at hun er mer sulten og ikke fornoyd? Gir dere hun noe annet i stedenfor? Kanskje hun da bare foretrekker alternativet?
2005&2010 Skrevet 15. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. september 2007 Hun får grøt rundt ni tiden, også prøver jeg brødskiver rundt ett tida. Hun vil ikke ha det, men når jeg gir yougert, kald pølse eller noe annet. Det går ned. Så hun er jo sulten, men vil ikke ha brød. Får heller bare vente en stund, så kan det jo hende hun vil ha brød igjen..
gullpia Skrevet 15. september 2007 #6 Skrevet 15. september 2007 Eg synes at vi er alt for opptekne av at ungane skal ete brød. Viss jenta di heller vil ete andre ting, ja så la henne få ete andre ting. Pøs på med frukt og egg og joghurt og grønsaker og alt du kan kome på (så lenge det er sunt), og ikkje bry deg med brødet dersom ho ikkje vil ha. Slik let du vere å gjere måltidet til ein kamp, og gle deg heller over at ungen er nøgd og sunn og har det bra.
meg og jentene Skrevet 16. september 2007 #7 Skrevet 16. september 2007 Min har nettopp fylt ett år og har aldri spist mer enn noen brødsmuler! Stresser ikke med det, gir grøt og andre ting. Blir ikke så variert enda, mye hun ikke liker (liker bare ett eneste middagsglass...), men det kommer forhåpentligvis mer variasjon etterhvert. Hvis det bare er brød jenta di ikke vil ha, så er vel ikke det noen krise,bare hun spiser andre ting.
2005&2010 Skrevet 17. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 17. september 2007 Er ingen krise at hun ikke vil ha brød. Er jo såklart kjempebra at hun spiser nesten alt annet.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2007 #9 Skrevet 17. september 2007 Har du prøvd med ristet brød,knekkebrød, skorper eller rundstykke? Vi gir det som variasjon, og det er veldig populært her i huset.
2005&2010 Skrevet 17. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 17. september 2007 Ikke prøvd ristet brød, det skal jeg jammen prøve=) Takk=)
Gjest Skrevet 17. september 2007 #11 Skrevet 17. september 2007 Sønnen min vil ikke ha brød i det hele tatt. Han er 14 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå