Gjest Sekretøsa Skrevet 14. september 2007 #2 Skrevet 14. september 2007 Japp, var der i mai. Er nok litt overprisa, ja, men ikke ulevelig. Ikke noe billigere enn her hjemme. Eifeltårnet sier seg vel selv ;o) Notre Dame, champs Ellyse(tror det skrives sånn), lourve...etc etc... finnes mye bra kart, med GODE forklaringer og få der nede! )
Gjest Skrevet 14. september 2007 #3 Skrevet 14. september 2007 Vært der 6 ganger om jeg teller riktig Beste byen i verden. Er så og si samme prisklasse der som hjemme, Hvis du går unna de værste turiststedene når dere skal spise så kan dere få det litt billigere enn her hjemme, mend a lønner det seg i tillegg å kunne litt fransk. Menyene på sånne resturanter er som oftest kun på fransk og kelnerene snakker ikke engelsk. Hvis du snakker til de på norsk så kanskje de klarer et par enkle setninger på engelsk, men ikke mer hehe Hele byen er verdt å se, hvis dere ikke gidder å stå i kø for å komme opp i eiffel tårnet så kan triumfbuen være et godt alternativ, får god utsikt over byen derfra også. Båttur på seinen er kos, gjerne med en sjokoladecraipe i den ene hånden og kjæresten i den andre *sukk* Er du shoppegal som meg så er det mange steder man kan gå bananas jeg synes les printemps, les halles og galleries lafayette er de beste shoppingsentrene, førstnevnte og sistnevnte har kjempe flotte barneavdelinger med alt en mamma kunne ønske seg til sin lille champs elyses er jo også noe å få med seg, ligger en resturant der som heter pizza pino som har utrolig god mat og kjempe hyggelig betjening fint sted å sette seg ned hvis man har shoppet i den store handlegaten hele dagen. Latinerkvarteret er også utrolig hyggelig der er det massevis av små butikker og cafeer, + at når det er fint vær så står det masse kunstnere der Er en gate hvor det er flust av second hand butikker som selger designerklær til en billig penge også, men jeg husker ikke navnet akkurat nå Så til sist så er jo louvre ,notre-dame og versailles også verdt et besøk eller mange hehe Jeg kunen fortsatt i evigheter Paris er ikke en by man drar til kun en gang for å si det sånn.. Lønner seg foresten å skaffe seg metrokart og ukespass på metroen så fort man kommer ned, eller eventuelt biletthefte. Var i paris nå i vår, ligger bilder under mamma og pappa på siden til tuppa hvis du vil titte www.babynataliebergersen.piczo.com
Kamomille Skrevet 14. september 2007 #5 Skrevet 14. september 2007 dyrt?? JA!!! Latinerkvarteret bør sees. Versailles er flott. Sacre cure er et must!!! Notre Dame bør også besøkes. Lafayetter er veldig flott for shopping (her har de tax-fri shopping, så husk og ta med pass!!!) Eifeltårnet er fint, men jeg ville ikke brukt hele ettermiddagen på å stå i kø der. SÅ bra er det ikke!!!!
Gjest Skrevet 14. september 2007 #6 Skrevet 14. september 2007 Skal ta en titt jeg jeg og venninna mi planlegger en jentetur dit så blir spennende hva med hotell? jeg fant på norwegian hotell til 900 kr for 3 netter ! 2 stjerners da.. Men jeg kan ikke ett ord på fransk og tror ikke venninna mi kan det heller,heheheh...
Gjest Skrevet 14. september 2007 #8 Skrevet 14. september 2007 Det er RÅDYRT langs Champs Elysees og shoppinggatene og de store turiststedene, noen steder betaler du 100 kr for en kaffekopp liksom.. :-O Du bør jo se de store tingene da, Eiffeltårnet, ta heisen helt opp, Notre Dame, Sacre Coeur, Triumfbuen, evt Versailles-slottet litt utenfor Paris, Champs Elysees og alle designerbutikkene på rad og rekke, latinerkvarteret (eller hva svarte det heter, der alle kunstnerne holder til!)
Gjest Skrevet 14. september 2007 #9 Skrevet 14. september 2007 Sjekket ut finn.no da? vi leide leilighet sist, var veldig ok å gjøre det på den måten. Da sparte vi penger fordi vi kunne spise frokost, kveldsmat o.l. hjemme (hadde kjøkken). Jeg snakker heller ikke et ord fransk, men det er null problem som sagt, bare snakk til de på norsk, med en gang de skjønner at du ikke er engelsk så er de veldig hjelpsomme.. Å bo på 2 stjerners hotell i paris vet jeg ikke om jeg hadde gjort :-S du må trekke fra en stjerne på norsk standard nemlig. Ofte det er felles toalett for hotellets gjester o.l
Gjest Skrevet 14. september 2007 #10 Skrevet 14. september 2007 Enig med Mami her..! Da ville jeg heller gått for et vandrerhjem/hostel e.l., sånn studentsted, det er rimelig, men bra standard..! :-)
Gjest Skrevet 14. september 2007 #11 Skrevet 14. september 2007 Denne leiligheten leide vi http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=11076567&sid=1abcnUYwG727047&pos=2&tot=16 Veldig ok leilighet
Økologisk_knekkebrød Skrevet 14. september 2007 #12 Skrevet 14. september 2007 Jeg likte også Disneyland! Enig med Kamomille angående Eiffeltårnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå