Gå til innhold

Noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig jeg er på feil forum, men er ny her.

Jeg har en sønn på ca 5 uker.

Min mor er veldig int. i å passe han (allerede) noe timer, slik at vi kan gå på kino, ut å spise etc.

Egentlig er bare mamma baby syk og vil ha han for seg selv.

Men det vi vurderer:

1. er dette for tidlig?

(Jeg føler at jeg kommer til å savne han, men stoler 100% på mine foreldre)

2. synes dere hun kan gi han morsmelkerstatning eller burde jeg kjøpe en pumpe? (regner ikke med at jeg kommer til å ha bruk for den veldig ofte)

er førstegangs så det er mulig spr er "dumme" , men nå er det nå engang slik at jeg lurer på dette.

selv ser jeg både positive og negative aspekter i begge punkt ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å gå ut en tur på kino eller bare spasere litt alene tar ikke lang tid og gjør utrolig god i en slitsom start. Så jeg synes absolutt at de skal ta tilbudet og samle litt krefter. Jeg hadde iallfall gjort det.

Men noe lengre turer enn det er kanskje litt for tidlig, både for deg og sønnen din. For fy som du kommer til å asvne han, men det er et utrolig godt savn.

Som en ivrig pumper hadde jeg gått for å kjøpe en elektrisk pumpe og gi dette. Hvis du har nok melk da, og har du ikke nok melk stimulerer regelmessig pumping melkeprdoduksjonen.

Er kjempe kjekt å ha et lite overskudd i frysen til ellers også.

Skrevet

1. det er bare du og evt. din mann som kan velge om det er for tidlig å gå fra babyen deres. her finnes ingen fasit, og mammafølelsen din vet vel egentlig best

2. det er fint mulig å leie brystpumper. det gjorde jeg, og da måtte jeg bare kjøpe med noen ekstra deler, den delen som settes til brystet, og noen flasker som melken ble samlet i. siden jeg fikk null melk da vi kom hjem fra sykehuset, ble den levert tilbake, og jeg fikk resten av pengene tilbake. dette var en skikkelig proff pumpe :)

og ingen spørsmål er dumme her, alle har vært nybakte mødre uten erfaring :) da er det bare godt å få råd fra noen som har vært her en stund :)

Skrevet

henger meg rett og slett på Intensity sitt svar jeg =)

Skrevet

Jeg syns dere bør takke ja til tilbudet om barnevakt :-)

Og du kommer nok til å savne han, men det er sunt å få litt tid for seg selv, hente nye impulser eller bare være kjærester for noen timer.

Ang. type melk så må du finne ut av dette selv. Og første gangen trenger dere kanskje ikke være lenger borte enn at du rekker å komme hjem til neste måltid.

Hvis du tror at du ikke kommer til å pumpe deg noe særlig ofte så kan det være at det er lurt å prøve å håndmelke. Det går fint om du bare skal ha ut en "porsjon" en gang iblant.

Men jeg syns det var greit å pumpe meg regelmessig og gi på flaske. Da fikk også pappaen være delaktig i matingen og babyen vedlikeholdt teknikken på å ta flaske.

Ingen spørsmål er dumme, husker det var en million tanker som svevde i huet da jeg fikk førstemann.

Kos deg med babyen din!

Skrevet

Tusen takk for gode svar.

Føler meg beroliget til å ta imot barnepass nå ja ;)

Og mormor kommer jo til å bli såååå glad.

Skal ut på tur og handle inn pumpe nå. synes det er best å gi klumpen min egen melk dersom jeg kan :)

(jeg får ikke til å håndmelke)

Igjen takk for svar, det var meget hjelpsomt. ha en fin dag og helg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...