Gjest Skrevet 14. september 2007 #1 Skrevet 14. september 2007 Ifølge en person her inne bør jeg ikke det. Dette fordi jeg har vært utsatt for incest, har angst og går på antidepressiva. Utfra disse opplysningene mener hun altså at jeg ikke bør jobbe med unger. Hva syns dere? Bør jeg si neitakk til å jobbe på sfo?
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 14. september 2007 #2 Skrevet 14. september 2007 Du må ha reint rulleblad i hvertfall
Gjest Skrevet 14. september 2007 #3 Skrevet 14. september 2007 selvsagt kan du jobbe i barnehage jeg er deprimert selv og går også på anti.dep. men jobbet i barnehage i over halvt år. Og det var de klar over da de ansatte meg. Tror du er like flink som alle andre jeg ) Jeg støtter deg 1001 % ihvertfall!
Gjest Skrevet 14. september 2007 #4 Skrevet 14. september 2007 Nei, det syns jeg ikke bør være noen hindring for at du skal jobbe med barn! Ingen vet jo hva som "feiler" alle de som jobber med barn, og sålenge man ikke er sykemeldt av lege kan vel ingen nekte deg å jobbe noensteder... uansett, hvis man ikke er frisk eller har problemer av noe slag er barn de første som merker det og trekker seg unna i såfall. Syns du skal prøve, og heller være åpen for å gi deg hvis du merker du ikke klarer å være 100% "tilstede" på jobb...alle fortjener en "second chance" og få gå videre i livet sitt, og DU har jo ikke gjort noe galt! Ps. du må ha "frisk" politiattest for å jobbe med barn, og har du det: Lykke til!!:-)
Gjest Skrevet 14. september 2007 #5 Skrevet 14. september 2007 Ifølge serin@ bør jeg ikke det..."Du er jo syk" fikk jeg.
Dotten Skrevet 14. september 2007 #6 Skrevet 14. september 2007 Min mening er at så lenge vedkommende er en voksen, pålitelig, snill, omsorgsfull, morsom, barnslig osv. person, kan man jobbe i en barnehage eller sfo, uavhenig av "handikapp". Dette være seg psykisk eller fysisk! (Med unntak av sinnsykdom/psykoser). Så lenge du ikke utsetter barn for vanskjøtsel, livsfare (fare generelt) osv, ser jeg egentlig heller ingen grunn til at ei heks kan jobbe der He, he, he.
Kamomille Skrevet 14. september 2007 #7 Skrevet 14. september 2007 Derson du er arbeidsfør, er det klart du kan jobbe på sfo!!!
Gjest Skrevet 14. september 2007 #8 Skrevet 14. september 2007 Siden du nevner at du går på medisiner. Virker de? Hvis de gjør det, og du har en helt normalt fungerende hverdag...så kjør på. Hvis de ikke virker, og du sliter med angst og depresjon. Da finnes det mye annet som passer bedre. Å jobbe med barn kan høres artig ut, men er veldig krevende....
Gjest Skrevet 14. september 2007 #9 Skrevet 14. september 2007 Jeg syns helt klart du kan det, men jeg syns at du bør opplyse om det i forbindelse med ansettelse.
Gjest Skrevet 14. september 2007 #10 Skrevet 14. september 2007 drit i henne! Mange som er bedrevitende. Vi er jo mødre i tillegg og da har vi jo med barn å gjøre 24/7, sant? så lenge du har ett rent rulleblad så er det bare å jobbe i vei hvis du har mulighet for å få jobb på SFO event. barnehage!
d",)~^~^~ Skrevet 14. september 2007 #11 Skrevet 14. september 2007 Nå tror jeg på at de opplevelsene vi har i barndommen og livet forøvrig er med på å prege oss som mennesker. Vi hadde ikke vært de vi er uten de opplevelsene, skjønner? Noen mennesker blir slått ut av vonde opplevelser og klarer kanskje ikke fungere i hverdagen. Andre kommer styrket ut av slike ting og kan til og med være til hjelp og støtte for andre i lignende tilfeller. Når det gjelder deg, Heksa, så virker du rimelig oppegående på meg. at du har et ønske om å jobbe med barn sier også litt om at du vurderer deg selv som et menneske med overskudd og psyke til å takle en slik jobb. Den livserfaringa du har er med på å gi deg et bredere perspektiv på livet. Noe som er positivt. Du vil, pga dine opplevelser, lettere kunne sette seg inn i andre menneskers situasjoner enn mennesker som har hatt en såkalt A4 oppvekst. Selv har jeg vokst opp med en alkoholisert far, blitt utsatt for drapstrusler og vold. Jeg er førskolelærer! Det som ikke knekker deg gjør deg bare sterkere :-) Ta jobben, håper du vil trives!
d",)~^~^~ Skrevet 14. september 2007 #13 Skrevet 14. september 2007 Jeg ser ingen grunn til at hun bør opplyse om dette på et intervju eller ved ansettelse. Det hun har opplevd er jo noe som ikke angår andre, med mindre hun har et ønske om å dele mdet med sin nye arbeidsgiver og kolleger. At hun er åpen om det her på Dib betyr jo ikke at hun også er det irl.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå