Gå til innhold

3 mnd-baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er tre mnd i dag, og har i løpet av dagen kanskje 2-4 skikkelig skrikebøyer. Altså ikke så ofte, men han raser skikkelig, blir helt svett og illrød. De varer også opptil en halvtime. Flere med sånne?? Noen tips? Han har litt problemer med luft innimellom, men det virker som om han har veldig vondt. Det kan vel ikke være tenner? Han har heller ikke feber.

Vi ender opp med å bære, trøste, prøve å legge oss i senga sammen med han (noen ganger sovner han, men det er nok av ren utmattelse).

I tillegg er han allerde blitt sånn at han ikke vil ligge som en baby i armene våre, og heller ikke sitte lent bakover. Han vil framover og opp. Dette kan vel ikke være bra for ryggen hans?? Trodde det var tidlig å bli sånn allerede ved 3mnd?

Dette er vår første, derfor er vi ikke så erfarne... men når han ikke har bøyene sine er han en veldig blid og fornøyd gutt som smiler masse og babler som en foss.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm..vet at noen barn begynner å få tenner allerede i 5 mnd.. kanskje det kan være starten?! er selv førstegangs mamma, så vet ikke så mye selv. men jenta mi som ble 4 mnd 11.09 har også noen grine dager. hun kan skrike og gråte..men når jeg holder henne blir hun roligere.hvis han gråter konstant i en halvtime av smerte, så kan det være at det er noe som plager han..men har du merket om det er spesielle tider på dagen? blir han roligere når dere holder han og koser med han?

jenta mi er heller ikke interessert i å ligge inntil som da hun var liten. hun er nysgjerrig og løfter hodet, ser seg omkring og viser klart i fra at hun ikke vil det ene elle det andre! :) jeg kan ha henne stående i fanget mitt, og hun elsker det!!blir ivrig og glad.. dette gjorde hun allerede i 3mndrs alderen.så jeg syns ikke du skal bekymre deg så mye for det.. følg signalene hans..lytt etter og observer hva han ønsker! :) de begynner jo å bli store nå.. :)

lykke til

Skrevet

Er du sikker på at han ikke er trett? Gutten min er også 3 mnd. Og hvis han ikke får sovet med jevne mellomrom gjennom hele dagen, blir han helt hysterisk. Hyler og skriker seg rød i toppen:-) Hvis han først blir overtrett på den måten, hjelper bare å bære og bære til han sovner, eller så putter jeg han i vogna og triller til han sovner. (men da må jeg godta noen minutters illskriking i vogna før han roer seg)

Gutten min våkner kl 0700. Må sove igjen ca. 9.00. Ca. 12.00. Ca. 15.00 og en siste gang ca. 18.00. Legger seg for natta ca. 21.00.

Når han begynner å sutre rundt disse tidene, må jeg legge ham i vogga med smokken og teppet (eller vogna) slik at han får sove før han blir overtrett. Han sovner ikke helt av seg selv.

Det er jo ikke sikkert det er det med deres baby, men jeg trodde lenge at gutten vår hadde vondt i magen, men var altså bare trett:-)

Skrevet

Noen ganger kan det være at han er trett, men da sutrer han bare som regel, eller glipper med øynene... tidligere hadde vi liten rutine på dagsoving, men begynner å se mer et mønster nå, hver 2.-3. time bør han få en liten lur. Så er ikke godt å si... vanskelig å vite egentlig, noen ganger er jeg redd han får for lite søvn, eller for mye. Man bekymrer seg masse som mamma merker jeg, men det er vel jobben vår :)

Skrevet

AKkurat sånn er gutten vår også nå! Han er straks tre måneder, og har den siste uka begynt å bli veldig sint når han blir overtrøtt. Hyyyler så han blir svett og rød, og vil ikke ha smokk (som han vanligvis elsker). Må bæres til han roer seg såpass at vi kan legge ham ned, da er han borte på null komma svisj. De første dagene dette skjedde var jeg helt ute av meg for jeg trodde han hadde fått kolikk, og så NÅ, liksom, når han først er blitt så gammel..! Men det er altså så enkelt som at han er trøtt.

Dette har ikke vært noe problem tidligere, så de første gangene han begynte å skrike trodde jeg han var sulten, og prøvde å gi ham mat. Da ble han rasende av å bli lagt på ryggen. Nå prøver vi å forebygge ved å roe ned og gi ham smokken når han viser de første tegn på trøtthet (gjesping og gnir seg i øynene). Det er jo ikke så lett siden han, som din gutt, HI, bare vil sitte helt oppreist eller stå hele tiden. Så det blir en del bæring her for tiden. Er litt slitsomt, men håper det bare er en periode..!

Når det gjelder det med sitting og ståing har jeg også mye dårlig samvittighet for dette. Det er jo så mye mas om at det kan være skadelig for de små babyryggene. Men hva skal man gjøre når han nekter å gjøre noe annet??

Skrevet

Fiona med babygutt; akkurat som om jeg skulle skrevet det selv..! Sånn er det med jenta mi og! Og så og si akkurat samme tider også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...