Gå til innhold

Hvor lenge ammer dere til hvert måltid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er ferdig med begge brystene på 10 min. Helsesøster mener hun spiser litt kort stund, at jenta ikke får i seg nok mat, hun sier jeg må amme henne oftere. Har forsøkt å amme oftere denne uka, men jenta er ikke sulten.. Er bekymret!! Har bare lagt på seg 300 g på 3 uker. Er 3,5 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det samme problemet. Men hun er ikke misfornøyd, alltid blid og fornøyd. Men på 4 uker hadde hun vokst 3 cm og 330 g bare.. Er snart 3, 5 mnd.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Hun er nesten 4 uker. Bruker 40-90 minutter. ligger for det meste på ca en time. Spiser med maks 3 timer mellom måltidene for å gå opp i vekt. HS sier måltidene er for lange så vi jobber med å gjøre dem kortere.

Skrevet

Sunniva har strukket seg veldig mye på kort tid, er 64 cm.. lang jente.. Jeg synes kanskje ikke det er så rart at hun ikke legger på seg så mye, når hun vokser så raskt i lengden..

Skrevet

Jenta er også stort sett blid og fornøyd..

Skrevet

Fram til Sunniva var 1 mnd. kunne jeg og sitte i en time ved brystet, men det var ikke mer enn 10 min. effektiv amming.. Hvis babyen bare ligger å koser seg, kan du jo få henne til å slippe puppen ved å lure lillefingeren din innunder.. Det er lov det, blir jo gal hvis ungen skal henge i puppen hele dagen.. Hehe

Skrevet

300 g på 3 uker er jo bra. jeg var å veide sønnen min i går og han er 4 mnd og lagt på seg 345g på 3 uker. helsesøster sier dette er bra. og videre at det har intet med tiden ammingen pågår, men med hvor næringrik melken er.

Skrevet

Var det jeg trodde og, at det ikke hadde noe med lengden på amminga å gjøre.. Men, "min" HS mente at 300 g på 3 uker var litt lite.. De sier vel mye forskjellig virker det som..

Skrevet

jeg må inn til en ekstrakontroll fordi hun har lagt på seg for lite i forhold til lengden sin.

Skrevet

Tja mini dier bare på ett bryst pr ammestund og er som oftest ferdig på ca 5 minutter. en slukhals får en si ;-) Er vanlig at de legger litt mindre på seg nå som de blir litt større. Så lenge hun virker mett ville jeg ikke stresset med det.

Skrevet

Min gutt er ferdig på 5-10 minutter han (og da bare på den ene puppen), og han legger på seg ca 150 gram i uka. Noe som er helt ok. (ikke for mye akkurat, men helt greit)

Når de blir eldre så suger de mer effektivt også, så kanskje hun ikke trenger mer tid? Og er hun mer sulten skulle man tro at hun ville si fra med gråt eller noe?

så lenge hun er våken og blid så er vel alt ok?

Men skjønner at du bekymrer deg når HS sier det hun gjør, de skal jo være "eksperter". De sier så mye forskjellig disse helsesøstrene, så er ikke greit å vite hva man skal tro..

Skrevet

Jenta mi skriker når hun blir tatt vekk fra puppen..men det tror jeg er fordi hun helst vil sovne der.. For hun suger jo ikke mer, bare koser..

Men synes hun blir fort ferdig..kanskje jeg ikke har mer?

Skrevet

Gutten min på 3 mnd gjør seg også fort ferdig, max 5 min pr. pupp. Ingenting som tyder på at han ikke får i seg den siste fete melken, for bæsjebleiene er gule! (Hvis de har grønn bæsj får de kun den tynneste melken, så ta en titt i bleia...) Jeg mener at 100 g i uka er bra oppgang når de har blitt 3 mnd. Har hørt at alt mellom 100-200 g er bra fram til 3 mnd også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...