Anonym bruker Skrevet 14. september 2007 #1 Skrevet 14. september 2007 Det høres veldig ille ut....men hva vet jeg? Vet jo at selv om det skal regulere, så er det jo ikke til å komme bort fra at ull også varmer.. Ser bare på tulla mi at i slik temperatur er det best med bare bleia, eller i sommerksjørt og liten kortermet body. Hva mener dere med at dere bruker ull på "de varmeste dagene"? Mener dere når det er skikkelig trope ute? (slik det var i Oslo i juni)?? Over 30 grader på det verste.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2007 #2 Skrevet 14. september 2007 Neeeeei, det kan sies mye bra om ull. Men om sommeren her i gården brukes da bare lette sommerklær og mye naken hud. ville aldri falt meg inn kle lillegutt i ull midt på sommeren, riktignok på varme dager....ville vi likt å sitte i ullgenser i 28 varmegrader?? Neppe....
Ranveig R Skrevet 14. september 2007 #3 Skrevet 14. september 2007 Er det så varmt så går stort sett guten vår naken eller i berre bleia. Men viss han først skal ha på seg ein korterma body, er eg hellig overbevist om at ein tynn, korterma ullbody vil regulere temperaturen bedre enn ein tynn, korterma bomullsbody. Det som er trist er at det stort sett blir laga ulltøy til vinterbruk, eg har i alle fall til gode å finne korterma ullbodyar i butikken, sjølv om eg veit at det fins.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2007 #4 Skrevet 14. september 2007 Nøstebarn har fine kortermede bodyer i silke/ull. (og for alle oss som liker slikt så har de også nå fått inn mye fint i silke/ull til dame..)
alvefrøken Skrevet 14. september 2007 #5 Skrevet 14. september 2007 hehe- har også hørt det der.. ..men her kjører vi også bare bleie eller kjole når det er sommervær. I fjorsommer da snuppa var ca 4-5 måneder prøvde vi jo å legge henne på ullfell i vogna, og ullklær, men hun kokte jo stakkar! DA skjønte jeg at ullklær er for kalde dager
Anonym bruker Skrevet 14. september 2007 #6 Skrevet 14. september 2007 I sånn hete bruker gutten vår bare lette sommerklær eller går rundt i bleie med en liten shorts eller noe. Ullklær i en slik varme vil jeg si høres helt forferdelig ut. Prøvde også det da han var baby fordi "alle" sa at det var sååå bra. Men lille gutten kokte, stakkars. - lurer bare på hvilke voksne som selv velger å ta på seg ullklær en soldag på stranda i 28 varmegrader...har vanskelig for å tro at det er noen...så hvorfor skulle barna ha det?? Galskap spør du meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå