Gjest Skrevet 14. september 2007 #1 Skrevet 14. september 2007 Først må jeg si at jeg gleder meg over min voksende mage og ser frem til at ungen skal komme.Men jeg syns det er lite kjekt å være gravid med alt det for min del har ført med seg av plager.Er i uke 23 nå.Har vært kvalm nesten hele tiden,hatt migrene,har fått vann i kroppen,dårlig i magen til alle døgnets tider og ikke minst all bekymringene for om den lille har det bra.Flere som har det som meg?Er så jeg lurer på om jeg noen gang kommer til å gjøre dette igjen.Hvor langt er dere andre på vei,og hvilke plager har dere?Syt i vei!
Leona* Skrevet 14. september 2007 #2 Skrevet 14. september 2007 Jeg vet... til tider er det helt pyton : / Var så utrolig lei mot slutten!! Rett etter fødselen så tenkte jeg; Uff, skulle ønske jeg ALDRI mer skulle oppleve dette. Men etter noen dager, så begynte jeg å glede meg til neste gang alikevel. Tenk så heldig jeg er hvis jeg får oppleve alt dette på nytt : ) Forstår deg godt, men det er verdt det!
alvis Skrevet 14. september 2007 #3 Skrevet 14. september 2007 Med første mann var jeg kvalm til ca uke 20. Etter det var jeg i god form men likte ikke magen min og var konstant bekymret over babyen. Det var utroligt slitsomt. Da vi nå bestemte oss for nr 2 hadde jeg ikke lyst å gå gravid. Jeg ville bare ha babyen, inte magen eller kvalmen. Min mann sa at 9 mnd er kort tid om du tenker på hvor utroligt herlig ungen vår er og jeg er jo enig med ham. Men tanken på å gå gravid var ikke kjekk. Jeg er nå komt til uke 39 og dette svangerskapet har også gått greit. Var kvalm og trøtt frem til uke 20 men etter det har det gått fint. Men jeg kan ikke si jeg liker magen, syns ikke den er fin og hadde i begynnelsen av svangerskapet vanskelig å se meg selv i speilet. Høres tåpelig ut, jeg vet, men det er ikke lett. Jeg hater hvis noen tar på magen min eller kommenterer hvordan jeg ser ut. Men jeg må si at det har vært lettere denne gangen likevel og det er absolut vært det da ungen er født. Det kan jeg love deg!
Oktoberbolle Skrevet 14. september 2007 #4 Skrevet 14. september 2007 Uff da... Jeg fikk et virkelig godt tips for magen med søsteren min då jeg ble gravid: Biola og linfrø. Jeg har kjøpt små beger med biola yoghurt og tømt nedi masse linfrø og solsikkekjerner (for smak og tyggemotstand, linfrø er fælt alene). Synest biola yoghurten er litt sur på smak, men med frøene er det namnam og virkelig bra for magen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå