Fru Anna Skrevet 14. september 2007 #1 Skrevet 14. september 2007 hei! er helt ny her inne, eller dvs jeg har "sittet på gjerdet" i en del mnd og bare lest innlegg men slenger meg nå litt prøvende utpå! Det har vært veldig godt for meg og lese om deres følelser og erfaringer og vite at jeg ikke er alene(selvom jeg visste det på forhånd så føler man seg litt alene med denne grusomme følelsen å ikke få til det som "alle" andre får til). Men det jeg lurer litt på er om man kan si noe om sæd kvaliteten utifra farge og konsistens?hos min mann varierer dette mye - alt fra nasten blank og rennende til tykk og gulaktig. er dette normalt?huff følte dette ble dumt...men men. også lurer jeg på om det er noen som har en akupunktør å anbefale i kristiansands traktene?håper det klaffer snart....
Duo-yoghurt Skrevet 14. september 2007 #2 Skrevet 14. september 2007 Heisann, først vil jeg bare ønske deg velkommen inn hit!! Jeg skjønner så godt hva du mener med og ikke få til det "alle andre" får til. I denne tiden jeg har vært prøver føler jeg at alle andre rundt meg er eller blir gravide. Man kan fort bli ganske deprimert....derfor er det viktig å holde motet oppe:) Derfor er dette forumet så bra, for her kan alle støtte hverandre.. Og når det kommer til dette spørsmålet ditt (vil tilføye at ingen spørsmål er for dumme) Min samboer leverte sædprøve i forrige mnd... Og med det fikk vi jo selvsagt en del info.. Fargen (med mindre den er knall gul, grønn, grumsete) skal ikke ha noe å si på selve kvaliteten.. Det er mye som påvirker, blandt annet kan forskjellig matretter påvirke farge og konsistens.. Mange her inne har reagert på at jeg har begynt med utreding hos lege selvom jeg bare er i 4 pp, men jeg tok opp problemet med at jeg gjerne vil bli gravid, og at jeg føler at jeg ikke lykkes uansett hvor mye rart jeg har prøvd.. Så jeg ville finne ut om det var noe galt med enten meg eller samboeren min. Fikk svar på en hel masse prøver som viser at alt er bra både her og der:) Men legen min sa dette til meg, at det blir feil å skulle vente i kanskje 1-2 år hvis det ikke skulle behøve å være grunn for det. Han mener at man burde få barn når man ønsker det, såfremt man er voksen selvfølgelig. Så han har vært så utrolig dyktig, og vi er veldig glad for den hjelpen vi har fått. Jeg håper uansett at du lykkes snart, jeg håper vi alle gjør det! Bare stå på...! (Ble litt langt dette...huff..)
Fru Anna Skrevet 14. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. september 2007 takk takk!ja, føler det hjelper å ha et lite "nettverk" rundt seg! I min 7pp var jeg hos legen for å høre om det var noe vi kunne få undersøkt før det var gått et år(hadde sett at det var flere som hadde tatt prøver o.l. får 12mnd så tenkte jeg skulle prøve meg) men det ville han ikke...men så fort det hadde gått et år så ville han gjøre alle mulige ting som stod i hans makt...så jeg må bare holde ut 2mnd til,hehe. men jeg tror det kan ha noe med at vi er ganske unge også- jeg er 23 og mannen min er 22. hvor gamle er du/dere? bare koslig med lange svar =) det MÅ jo bare lykkes for oss!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå