Surfinia Skrevet 14. september 2007 #1 Skrevet 14. september 2007 Noen som har gode eller dårlige erfaringer med Odenwälder-posen eller Voksi-posen? Har tenkt med en tur på butikken i ettermiddag og kanskje kjøpe vognpose, men vet liksom ikke så mye om disse at jeg vet hva jeg vil ha. Voksi-posen har mange av mine venninner og er godt fornøyde med den, men så jobber min svigerinne i barnehage og hun anbefaler heller dunpose (i sånn "sovepose-fasong" som Odenwälder) fordi hun mener disse er bedre når barnet blir større og f.eks. skal sove ute i barnehagen siden de holder seg godt rundt større barn som beveger seg litt o.l. Men jeg synes disse dunposene ser så fryktelig store ut med tanke på å legge en bitteliten nyfødt baby i. Ser nesten for meg at babyen "drukner" i posen. Hva tror dere?
nr*2*på*vei Skrevet 14. september 2007 #2 Skrevet 14. september 2007 jeg jobber i barnehage, og har vært borti begge posene. selv har jeg kjøpt dunpose... voksi-posen er en hel haug med knyttinger, og trådene har en tendens til å forsvinne inni posen, og da får man ikke knytt de sammen. odenwälder-posen har glidelås og er bare å dra igjen når babyen er lagt oppi. en annen ting er også at odenwälder legger seg mye bedre rundt hodet til babyen, det betyr hvertfall mye for meg som skal ha barn i november, og vite at han sover lunt og godt langt der nede i posen med "dyne" rundt hele kroppen også hodet. jeg har også kjøpt den store/lange modellen, og bretter den bare rundt nede i bagen. regner med at det blir litt sånn langt der nede i midten ligger det en baby til og begynne med, men jeg tenkte og at jeg kunne bruke den som sovepose når han blir litt eldre.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2007 #3 Skrevet 14. september 2007 Vokis Snorene skal ikke forsvinne inn i posen...så sant ikke knuta på enden har gått opp da. Den kan dessuten strammes i toppen, så blir lunt og godt for ungen. http://www.voksi.com/2006/index.php?page_id=1160
Ranveig R Skrevet 14. september 2007 #4 Skrevet 14. september 2007 Vi lånte Voksipose til førstemann, og leverte den tilbake etter eit par mnd. Synest den var stor, tung, klumpete og upraktisk. Dessutan var den ein støvsamlar av dimensjonar, det var dermed uaktuelt å bruke den som leiketeppe (slik som Voksi reklamerer med). Eg sydde ein termopose sjølv, og var langt meir fornøgd med det. Denne gongen blir det lammeskinnspose på babyen, storebror brukar termoposen sin litt enno, og eg orkar ikkje å sette meg til å sy igjen ) Hadde definitivt valgt Odenwälder (eller kva som helst anna) framfor Voksi.
Fyttihest Skrevet 15. september 2007 #5 Skrevet 15. september 2007 Jeg har Odenwälder til min eldste(18 mnd), og har kjøpt en til den nye babyen som kommer om tre uker. Er kjempefornøyd med den. Den passer både til små og store barn, og dermed trenger du kun denne posen. Er sikkert fin å bruke i pulk eller på telttur når ungene blir større også. Den er veldig varm og god på vinteren!
Kahbean Skrevet 15. september 2007 #6 Skrevet 15. september 2007 Brukte voksi til første og skal bruke den igjen! Jobber på bhg og ser hvor godt de barna som har voksiposen søver. De er varm uansett været så jeg føler meg mest trygg med den. Har aldri brukt noe annet så da kan jeg selvsagt ikke si hvordan de er, men vet bare at jeg er veldig fornøyd med voksiposen og derfor skal jeg holde meg til den
annie-77 Skrevet 15. september 2007 #7 Skrevet 15. september 2007 Odenwâlder liker jeg best. Hadde et teppe under den i vogna for sikkerhets skyld når det var kaldt. Når babyen var lita brettet jeg inn nederste del av posen, det er viktig om de ligger urolig så ikke de forsvinner for langt ned. HUn var alltid god og varm selv bare med body og strømpebukse + lue.
Athina' Skrevet 15. september 2007 #8 Skrevet 15. september 2007 Jeg kjøpte en brukt voksipose før jeg tenkte på vogn, men det får jeg straffen for nå. Var på barnas hus i dag å så på TFK joggster Twist som jeg har kjøpt på babyjungle, og de la en Odenwälder-pose i og etterpå en voksi. Vel, det ble fort klart at voksiposen blir lagt bort og Odenwälder-pose blir kjøpt inn hehe. Men de er jo så fine og gode da så jeg er like blid jeg :-) Forresten må si at servicen på barnas hus på Tiller i Trondheim er suveren! :-))
Smellt P. Tjukka Skrevet 16. september 2007 #9 Skrevet 16. september 2007 Jeg vil anbefale en sauesinnspose til bayens første og kanskje også andre vinter ! Kommer litt ann på hvor stor babyen /barnet blir. Vi kjøpte (fikk) Odenwalder , den lange i fjor for bruk i bhg. , da skinnposen var for liten ! Skinnposen holder en god tempratur , og barnet blir ikke svett og for varmt , som i Voksi! Jeg kledde heller på babyen en ulljakke i posen .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå