Gå til innhold

Revning under fødselen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange er det som ikke har revnet noe under fødselen??

Må nesten alle sy noen sting etterpå?

Er helt grønnsak på dette, siden jeg er førstegangs.. og synes det virker skikkelig skremmende. Huff!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk en gutt som var 38 cm rundt hodet sist, og fikk bare et par rifter.Revna ikke.

Tror veldig mange må sy et par sting etterpå, men ikke alle.

Skrevet

Jeg revna og måtte sy fem sting. Jenta mi var 4070 g og 51 lang, 36 cm rundt hodet. Men jeg måtte få hjelp av vakum, så var nok litt derfor.

Jeg merka ikke det da jeg fødte, at jeg revna. Men har hatt en del vondt etterpå.

Skrevet

Har født tre tre barn fra 3500 gr. til 4500 gr. og ca 36 rundt hodet men har aldri måtte sy, enda nr to kom med nesa først og da vil den ha større plass. brukte bare litt lengere tid på å få han ut.

ikke tenk på dette det er så forskjellig fra person til person, LYKKE TIL!!

Skrevet

Jeg ble klippet sist for ikke å revne. Sydde 3 sting etterpå. Merket ikke noe særlig til det, men jeg sleit i nesten ett år etterpå med at det klødde noe infernalsk!

Skrevet

jeg revnet ingenting. kun en liten rift på utsiden( på innsida av den innerste kjønnsleppa) ingen plager av det hvertfall.

Skrevet

Jeg revnet ikke men fikk en rift, akkurat som skrubbsår sa jordmor. Fikk to sting og hadde ikke noe plager etterpå.

Skrevet

Jeg revna førstegang fordi jordmor klussa med skuldrene hans. Hodet hadde kommet ut helt fint. Andre gang var bare ett sting her og der.

Snakka i dag med ei venninne som fødte for tre mnd siden. Hun sa det var noe nytt på den fronten nå. Når hodet kom fikk hun beskjed om å ikke presse, da skulle rien ta hodet ut selv. Det hadde gått kjempefint og hun hadde ikke revna en ting. Fikk stor gutt på over 4 kg og 52 cm.

Skrevet

Jeg revnet ganske mye. Totalt 20 sting inn- og utvending. Men opplevde det ikke som spesielt smertefullt under fødselen. Riene var mye værre. Var litt øm et par ukers tid nedentil etterpå, og så var alt tilbake til det normale. Det jeg vil si at revning ikke er noe å bekymre seg for:)

Skrevet

Skriver ikke dette for å skremme.....er bare slik som kan skje...!

Jeg revna alle steder en kan revne for å si det slik.......mellom endetarm og vagina, og oppigjennom både her og der!

I tillegg gikk muskelen i endetarmen.

Jeg ble sendt rett på operasjonsbordet etter fødselen, og det er jeg glad for, slik at de fikk gjort det skikkelig der nede....!

Selv om jeg revna såpass mye så kjente jeg det ikke.......så det er ikke direkte vondt og revne...det eneste jeg kjente var at det svidde noe enormt!!

Gleden over å få babyen ut gjør at det andre ikke gjør så vondt tror jeg.....!

Skrevet

fødte en gutt på 4210gr og extremt brede skuldre.han sto fast med hodet ute og pustet ikke da de endelig fikk han ut.men revnet likevel nesten ingenting.sydde 2 sting helt ytters .merket ikke noe til hverken at jeg revnet eller sydde

Skrevet

Datteren min veide forresten 4470 og var 52 cm lang. Hodeomkretsen hennes var 37 cm.

Skrevet

Hei!

Jeg har ikke revnet noe på mine fødsler, har heller aldri smurt meg med oljer i forkant. Måtte sy noen "pyntesting" som jordmor sa det, fikk noen små rifter. Jeg kjente ingenting da hun sydde(5 sting) og heller ikke noe av stingene etterpå, ikke vondt å sitte heller.

Så det er ikke alle som revner, men hvor stor prosent har jeg ikke peiling på. Men ikke vær så redd for å sy, det kjennes lite, i allefall hos meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...