Gå til innhold

Dere som har barn, Str. 50?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har handlet masse klær, alt for mye sikkert, men men hehe er jo så mye fint. Men fant ut at jeg kun har en body og en bukse i str 50. Ellers er det mste i 56 og 62. Trenger man egentlig mye i 50? Hva er deres erfaring? Tenke å kansje bare kjøpe en sånn startpakke de har på lindex i str 50 eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Greit og ha litt i str. 50, men ikke for mye.de vokser fort ut av det.

En sånn startpakke er sikkert smart :)

Skrevet

jeg har ingenting i 50..ikke sikkert du får brukt det heller...har noe i 56 å mest i 62...å får du et lite barn,,så jør det jo ikke noe om 56 er litt løst...de blir jo fort runde :)

Skrevet

vi hadde en body i 50 sist, den varte ca 2-3 uker før den var for liten. jenta mi var helt gjennomsnittlig stor - 3200g og 47 cm. Ingen vits å kjøpe mer 50, hvis du får en stor baby kan h*n sikkert ikke bruke det i det hele tatt, brett heller opp ermene på litt større bodyer er mitt råd!

Skrevet

Hert fikk vi bruk for str 50 i over 1 mnd ... så hadde vel kanskje vært greit med litt klær i str 50.

www.ellos.no har også en 8 delers startpakke ...

Skrevet

50 varer ikke lenge så du trenger ikke noe mye. Vent å se hva du får i gave når du er på sykehuset. Trenger du noe mer i 50 så sender du faren til å kjøpe noe før dere reiser hjem:)

Skrevet

Snuppa mi veide 3435 og var 51cm lang da hun ble født.

Vi brukte str. 50 i 10 uker!

Hun var litt gul i begynnelsen og la ikke veldig fort på seg, men klær i str. 50, kunne vi bruke fram til hun var 57/58 lang.. Da var hun riktig nok tynn, men likevel..

Skrevet

Vel eldste var "normalstor" ved fødselen, i underkant av 3,500 og 51cm. Hun brukte 50 i over en måned(bukser kunne hun bare ha 1 mnd men kjoler, gensere og annet hadde hun litt lenger)

Yngste var lita, 2660 og 46cm Hun brukte 44 til hun var 1 måned og 50 til hun var over 2 måneder. Hadde kjøpt litt til i 50 jeg

Skrevet

I og med at man gjerne skifter klær av og til (gulping osv), ville jeg ha kjøpt litt! Min gutt var littegrann liten, men brukte 44 og 50 i halvannen måned. Da var det stress å ha lite klær i de minste str! Alle som gav oss gaver gav 56 og 62, og det kunne han ikke bruke på noen mnder. Så jeg er veldig glad for at vi kjøpte en del basisplagg i 50! Vi hadde mye enkelt tøy, og bare et par kule ting som vi tok på når vi skulle noe spes. Ikke kostet det mye heller...

Skrevet

Jeg hadde ett par plagg i str 50 som nesten ikke ble brukt. Egentlig er str 50 akkurat passelig til ett barn som er 50 cm. Og det er jo snittet på nyfødte. Mine to var over 50 cm begge to, så jeg syntes det var forgjeves med de plaggene jeg hadde kjøpt i str 50. Så sant du ikke bor langt bort fra butikken, ville jeg latt være å kjøpe mer i 50, og heller kjøpe mer etter fødselen dersom barnet er lite, evnt sende faren.

Skrevet

Har du fått nokon peikepinn på om ungen kjem til å bli stor eller liten? Var du og pappaen store eller små då dåke vart fødd?

Ofte er babyen omtrent like stor ved fødselen som foreldra var nemlig.

Eg var 3880g/54cm, mannen min var nesten 5kg/56cm. Guten vår var 4440g/54cm. Vi fekk eitt sett med klede i str. 50, men det var alt for smått. Kjøpte berre inn str. 56 og større sjølv. Han brukte str. 56 i ca tre veker før han gjekk over på str. 62.

Eg har ikkje tenkt å kjøpe noko mindre enn 56 denne gongen heller, på ul i veke 25 sa dei at ungen var over gjennomsnittet.

Skrevet

Vi var vel over gjennomsnittet begge to, så hvis det er arvelig blir lillegutt ca 50cm lang, og ca 4000g. Tenker jeg sender sambo ut på shopping hvis 56 blir for stort, bor i Trondheim så det er MASSE av butikker å velge i mellom. Hehe kunne vært gøy å se hva han hadde handlet, stort sett jeg som fikser sånne ting hær i huset:) Synes det er forskjell på størrelsene fra butikk til butikk også, noe i 56 virker veldig smått.

Skrevet

Jeg har ikke termin før 2.januar da så kan jo hende jeg kommer over noe søtt i str. 50 som jeg bare "MÅ" kjøpe:)

Takker for alle svar, så fint å høre andres andres erfaringer når man er helt fersk å uviten selv:)

Skrevet

Jeg har en del i 50 som vi fortsatt bruker (Jesper er 6 uker). Bodyer har blitt for smått, men bukser og genser er nesten for store.

Jeg hadde nok kjøpt litt i 50 ja, men kan jo vente å se etter fødsel også.

Butikkene er jo åpne da også :)

Skrevet

da jonathan ble født husker jeg at jeg tok med en drakt i str 50 og den svømte han i....

kunne bruke 50 til han var 3 mnd;)

jeg kommer nok til å kjøpe mer i 50 denne gangen!!!

Skrevet

Min eldste var 51 og kunne da bruke 50 til hun var over en måned. Men det er veldig stor forskjell i størrelsene og

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...