lenej :o) Skrevet 14. september 2007 #1 Skrevet 14. september 2007 eg har et lån, studielån på 30 000. vente bare å få hele driten nedskrevet da.. åsså har eg å min kjære huslån. det betale han, 3800kr i mnd. å bilan vårs er utbetalt og.. hmm... syns så mange har så mye i lån!! hvordan klarer dere å betale på alt? å eg håpe ikke vi treng å ta opp no mer lån enn det vi har... liker ikke å låne penger, ikke fra banken engang!
Diva Muffin Skrevet 14. september 2007 #2 Skrevet 14. september 2007 Jobbing! Sånn betaler vi lån Nå er jo jeg i permisjon, men likevel. Vi har to lån. Refinansiering er en fin ting. Huslån og studielånet hans. Mitt er heldigvis nedbetalt. Vi må ut med ca 15000 hver måned. Det svir rimelig godt noen måneder.
Gjest Skrevet 14. september 2007 #3 Skrevet 14. september 2007 Ikke enda, men håper på å ha et lån på rundt 1.5-1.7 innen jul/nyttår.. Huslån det da har ikke studielån eller billån. Mulig min kjære må ta opp studielån om noen år, men den tid den sorg.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 14. september 2007 #4 Skrevet 14. september 2007 Må man så må man. Takk og pris at det finnes mulighet for å låne. Bor man ytterst på den nøgene ø (bokstavelig talt!) så trenger man bil. Og har man ikke 100.000 i hånda så må man låne. Vil man ha en utdannelse uten å sitte på millioner i banken (som de færreste gjør) må man låne. Og vil man bo godt så er det heller ikke alle forunnt å ha penger i bøtter og spann til å finansiere en kåk. Så ja jeg har lån, omlag 600.000 tilsammen, betaler ca 5000 på det i mnd, men hadde jeg ikke hatt lånene ville husleien alene vært på 5000, ville jeg dratt noe sted måtte drosje brukes (ingen buss, og 5 mil til "byen"), og uten studielånet ville jeg levd på sosialen uten inntekt. Så er faktisk ikke noe problem for meg å ha lån. Er faktisk heller gjeldsslave enn å ikke ha råd til mat på bordet.
Carnivale Skrevet 14. september 2007 #5 Skrevet 14. september 2007 Jepp, har huslån på 2.5 mill, samt et studielån på rundt 300 000 som skal bli enda større innen jeg er ferdig. Jobber, og betaler bare renter på huslånet så lenge jeg studerer. Ikke noe problem. Vil heller ta opp et stort lån og bo bra og betale til oss selv, enn å leie en drittplass og betale masse penger til en huseier...
Gjest Skrevet 14. september 2007 #6 Skrevet 14. september 2007 Har studielån og huslån. Har ikke me enn vi tåler, men jeg hadde ikke orket et helt arbeidsliv uten utdannelse og på minstelønn..
mammae:-) Skrevet 14. september 2007 #7 Skrevet 14. september 2007 vi har huslån på ca 1,6 mill no og betaler vel ca 16000 i mnd, da har vi et bra hus som vi er fornøyd med og stortrivest i. Vi har ikke lån på bilene, og studilånet slapp jeg unna:-) heldigvis...
Kirsebæra Skrevet 14. september 2007 #8 Skrevet 14. september 2007 vi har huslån på 1.2 millioner. betaler bare rentene på 5000 i mnd, men med bare sambo's lønn på 18000 og skatt på 7000 så svir det litt...lånekassen klarer ikke å behandle søknaden min ferdig før i oktober...*arggh*
lenej :o) Skrevet 14. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 14. september 2007 men når man bor på en plass med ikke bare en, men 2 utdanninger i boks, men bor så i gokk at man ikke får seg jobb? eg er hjemme med mini fordi eg ikke har jobb, for her er ikke arbeid til meg. å får ikek gubben å flytte herfra.. eg vil egentlig heller ikke flytte, for eg trives her.. så eg har liksom ikke no grunn å ta lån for noe.. men! det som eg syns er skummelt med lån, er at eg er redd for at eg ikke skal kunne betale det tilbake...
Jeenie Skrevet 14. september 2007 #10 Skrevet 14. september 2007 Vi har et huslån på 900 000,- samt at jeg skal refinansiere noe gammel drittgjeld så da har jeg også lån på 300 000,-, mitt lån blir nedbetalt i løpet av 5-6 år...
jente,jente, ? Skrevet 14. september 2007 #11 Skrevet 14. september 2007 Har huslån på 600.000 og billån på 20.000. Bilen min er heldigvis nedbetalt, så det er "gubbens bil" vi betaler på ennå. Huslånet blir nok større etterhvert da vi har planer om å bygge ut huset..
Gjest Skrevet 14. september 2007 #12 Skrevet 14. september 2007 Jeg tenker sånn at vi lever bare én gang, og da tar jeg heller lån enn å leve et liv jeg ikke ønsker. Vi har ca 1 million i lån til sammen, så det er ingen krise... Men hvis du trives der du bor, og ikke vil jobbe så er vel det ok?
Carnivale Skrevet 14. september 2007 #13 Skrevet 14. september 2007 Om du ikke har bruk for lån, så er det ikke akkurat noen grunn til å gå og engste seg for å ikke kunne betale ned på lånet heller da. Ang jobb, vil du ikke jobbe? Eller kan du ikke?
Elletuppa Skrevet 14. september 2007 #14 Skrevet 14. september 2007 Å ja lån det har vi. Har 2,3 mill på ny bygd hus og ca 200 000 i studie lån. Har heldigvis ikke lån på bilene.
Mille** Skrevet 14. september 2007 #15 Skrevet 14. september 2007 Jepp, vi har huslån, to billån og to studielån, går bra det. )
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 14. september 2007 #16 Skrevet 14. september 2007 Ja, Vi har lån på leilighet og bil, ekstabrukslån og litt på mastercard.. vi skal ha visning i morgen, selge leiligheten, for vi har kjøpt oss hus. da har vi lån på hus, 2.4 mil. bilen skal bli betalt ut med egenkap. fra leilighet.. pluss evt alle andre små i den første perioden vi bor i huset, til jeg får meg jobb. skal vi ut med 18.000 kr igjennomsnitt i året. pluss pluss pluss.. Vi har tatt i lån helt ut til håret og vi har bare en inntekt.. og det går opp det.. det ser ut til at da vi får to inntekter.. skal vi bare betale barnehage og evt 1 bil til og spare spare.. Det funker for oss
Gjest Skrevet 14. september 2007 #17 Skrevet 14. september 2007 Jepp, her er vi gjelda ned....hehe. Har 2 leiligheter. Den ene leier vi ut, så den betaler seg selv. Så vi har litt i underkanten av 2 mill. i lån igjen. Har også tenkt til å kjøpe oss enda en leilighet om 4-5 år, men vet ikke helt om vi beholder den vi bor i og leier den ut, eller om vi selger. Har ikke gjeld på bilene, da. Men nå kjører jeg gammel polo, mens sambo har en nyere hiace. Betaler 9 000 kr i mnd. på lånet
lenej :o) Skrevet 14. september 2007 Forfatter #18 Skrevet 14. september 2007 vi bor så øde, at å drive å pendle en time til jobb hver dag, det blir ikke aktuelt. for begge veian ut herfra, (no tenke eg vinterstid) så er det litt risiko-veier, som ofte er stengte på vintern å åsnnt.. så å ha en jobb, som man ikek kommer seg fram til? over fjell å greier, kollonnekjøring å dritt.. huff.. jo, eg like jo å bo her, å er glad eg kan være hjemme med mini, å ikke jobbe, for ellers er det så mye eg hadde gått glipp av i mini sitt liv. men eg savne å jobbe..! innrømme det! men, har prata med bhg, å det ser skummelt ut med bhg-plass til mini.. dem ba meg søke no, med en gang, så eg har plass til han skal i bhg. dem har plass til 15 barn på hver avd, å det er allerede venteliste der...! så om eg søke mini inn no, ligg han på 5plass på vent.. så kansje han komr inn til neste år, da skolebarna går over til skolen. da blir jo deres plasser åpne. å da kan jeg jobbe. om eg blir å jobbe i bhg da, eller om eg skal satse på min egen "bedrift" - noe som da kreve eg må ta lån *grøss* - så har eg hvertfall mulighet å få gjort no anna i livet enn bare være kone og mamma. så slår frykta i meg, enn om eg mislykkes? kordan skal eg få nedbetalt et lån?? muligheten er jo at eg får kontantstøtte no i desember og ut, å til mini begynne i bhg, så kan eg jo spare den. da treng eg jo ikke lån... hmm.. ane ikke koffer eg tenke sånn framover no. regne med at sia eg la mine baby-plana på hylla, så ser eg at eg kan jo faktisk gjøre no anna nyttig i samfunnet enn å bare være mamma.. så eg bare krysse fingran for en bhg-plass!
PlinkiPlonk Skrevet 14. september 2007 #19 Skrevet 14. september 2007 Nei, vi har ikke lån på noen av husene våre eller på bilene. Ikke skal vi ha lån heller, trenger ikke det.
3b@rnsmor-30* Skrevet 14. september 2007 #20 Skrevet 14. september 2007 vi har et lån, og det er huslånet vårt på 1,6 mill. betaler 12500 i mnd på det. har hybel som finansierer nesten halvparten av huslånet. også deler vi på å betale resten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå