Gå til innhold

aktivitet/leker

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en liten snuppe her nå på snart 8 uker. føste baby så vi er litt "ferske" men når er det egentlig greit å begynne å bruke sånn baby gym? tenkte å kjøpe en sånn som en kunne ta av tingene slik at det ikke blir så mye å se på en gang. når er det også greit å begynne med uro over sengen?

vil jo ikke at snuppa skal bli helt stresset heller liksom med altfor mange nye inntrykk ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror vi begynte med babygym når snuppa var ca 2 mnd, og uro over senga litt før, husker ikke helt. Du kan sikkert begynne nå, bare ikke la ho ligge der så lenge at ho blir overstimulert de første gangene. F.eks. ta ho vekk etter 5-10 min selv om ho ikke gråter, også øke på. Hadde selv ei snuppe som ikke ville ligge der noe særlig, men ho ville ikke noe annet enn å bli bært da.

Jeg vet egentlig ikke altså, tenkte bare at dette kunne være en framgangsmåte som hvertfall ikke gjorde noen skade...

Skrevet

Du kan godt begynne når hun er 8 uker. De blir ikke så lett stressa, de små, med nye ting å se på. De bare snur seg vekk og ser på noe annet når de blir lei eller så sovner de bare. Sånn har alle mine unger vært iallefall.

Uro over sengen kan du også begynne med nå. Må jo det dersom du skal få brukt den, for når jenta di er så stor at hun reiser i seg senga, da kan den jo ikke brukes mer :)

*trebarnsmamma*

Skrevet

lillewirre har en sånn muummitroll-babygym. Hun har ligget på den siden vi kom hjem fra sykehuset. Vi har jo ligget på gulvet sammen med henne. I begynnelsen likte hun best muummipappa, kunne ligge nokså lenge å se på ham. Men jeg tror ikke hun lå der særlig mye mere enn 10 minutter av gangen. Hun viste tydelig når nok var nok, ved å vri hodet til siden.

Den var også fin å øve på å ligge på magen med, fordi den har dingsebomser på matten også.

Vi har brukt den mye. Nå krabber hun til og fra den på egen hånd ( begynte å krabbe på alle fire når hun var 6mnd og 3 uker), og vi må nok ta av bøylene snart, slik at hun ikke skader seg på dem. Prøver å reise seg opp på alt som er.

Så ja, det er kanskje på tide å bruke en sånn babygym.

Uroen over sengen brukte vi nok ikke før hun var en tre-fire måneder. Og bare når jeg la henne der fordi jeg måtte henge opp en vaskemaskin eller noe sånt.

For oss er nok uroen over sengen absolutt noe vi ikke trengte:o)

Skrevet

Jenta vaar er to maaneder i dag, og det er foerst den siste uken/ to siste ukene at babygymmen har blitt interessant. Foer bare graat hun hvis vi la henne ned der. Naa snakker og smiler hun til lekene..

Uroen over sengen er ikke blitt saa mye brukt, fordi den er i 2. etasje og jeg har henne ikke der saa mye paa dagtid. Og paa kvelden blir hun for stimulert av den..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...