Gå til innhold

Strekkmerker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bruker dere for å forhindre strekkmerker???

Jeg har fått det for meg at A-krem hjelper!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker spenol og baby geleoljen til natusan. Er i uke 38 og ingen streker hos meg, enda. :-)) A-kremen er i allefall fet og god, med naturlig innhold så den er sikkert super!

Skrevet

Det er dessverre ingenting som kan forhindre strekkmerker.....

De kommer uansett hvor mye du smører eller med hva.....

Men, det er jo ikke dumt å smøre magen med olje eller krem uansett. Jeg gjør det.

Jeg fikk ingen strekkmerker under første svangerskap, men denne gangen har jeg fått 5 små. Har smurt meg begge gangene!!

Skrevet

Tror det er individuelt om man har anlegg eller ikke.

Jeg er i uke 38 og har ikke fått noe, ikke vært veldig flink til å smøre heller, men hvis du først har anlegg er et tips å ikke klø på magen, da kan det fort bli flere!

Magen har klødd en del i store vokseperioder, men da bare stryker jeg hånden over istedenfor å bruke neglene, huden er jo ganske strekt kan man si.

Skrevet

jeg bruker weleda sin svangerskapsolje, og ingen strekkmerker hittil!

vil nok anbefale å bruke en olje/krem med naturlig fett, ikke mineralolje (som feks i babyolje) siden det ikke trenger inn i huden, men legger seg som et lag oppå.

oljen til weleda inneholder itilegg urteekstrakter som hjelper oljen langt ned i huden, så jeg holder en knapp på den!

jeg tror noen vil få strekkmerker uansett, siden bindevev og hormoner ikke er så lett å kontrolere! men jeg vil uansett forebygge så godt jeg kan!

det hjelper visst å være ung, hører jeg rykter om også! ;)

Skrevet

Jeg fant en stift på Bodyshop som var ment til å smøre på magen. Uansett om det forhindrer strekkmerker eller ikke, så er det ihvertfall behagelig å ha noe å smøre på, spesielt hvis det klør litt.

Skrevet

Jeg bruker lotion fra bioterm spesielt laget for strekkmarker og gravide. Skal brukes fra 4. mnd til en mnd, etter fødsel.

Jeg var litt sent ute, men jeg begynte å få noen merker på siden og de er faktisk blitt mindre.

Det skader ikke å smøre seg så får vi vel se

Skrevet

den kremen bruker jeg også:) jeg spiser kisel tabletter i tillegg.fåes kjøpt på helsekost butikker. det gjør huden mer elastisk pluss at det er bra for hår og negler også. tenk på håravfallet etter fødelen også jenter. bedre føre var:)

Skrevet

se om din mor eller evt bestemor eller søster har strekkmerker.har de får mest sansynlig du.det er genetisk og lite du kan gjøre med.men det skader jo ikke uansett med krem da...

Skrevet

mamma fikk med alle oss tre. Hun har på hele magen og lårene. Bestemødrene mine også.

Jeg har ikke fått enda (38+4), ***bank i bordet*** men de kan fortsatt komme. Har smurt med litt forskjellig krem når magen har klødd og sånn...

Vi får se når jeg er ferdig:)

Skrevet

Er nok arvelig som noen over her sier ja, med hudtype...men man kan jo også arve fars hudtype, så det er ikke alltid det hjelper å sjekke om mor hadde strekkmerker eller ikke...

Selv har jeg ingen strekkmerker og har ikke smurt meg heller, så jeg er vel en av de heldige. (mamma hadde ett eller to små strekkmerker)

Skrevet

min mor har, som hun selv sa;"muligens ett par på rumpa"(*arg*) etter 3 fødsler, mens jeg ser ikke ut, verken på magen, rumpa, lårene, puppene eller "håndtakene".

takk pappa!! ;)

Skrevet

Hvorfor er de fleste så opptatt av å smøre huden utvendig? Hva med å tenke Dette er jo ting som gjør huden mer elastisk. Kanskje et tips :)

Skrevet

Hele innlegget kom ikke med over. Starter på nytt. Hvorfor er de fleste så opptatt av å smøre huden utvendig? Hva med å tenke på å smøre den innvendig for å si det slik. Gjennom å ta vitaminer som omega 3 og det å drikke nok vann. Dette er jo med på å gjøre huden mer elastisk. Kanskje et tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...