Gå til innhold

Smertelindring til de som føder som et lyn.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en av de som føder veldig fort når det først starter. Er litt treig i avtrekkern bare ;o).

Saken er den at jeg er egentlig en slik person som vil ha det jeg kan få av smertelindring. Orker ikke å ha så vondt hvis jeg ikke må...

De 2 siste gangene har de bare sagt til meg at det er for sent å få noe som helst. Men er det ikke noe de kan gi meg med en gang jeg kommer inn på sykehuset, slik at det ikke plutselig blir for sent?

Jeg synes de siste riene og utdrivningsfasen er verst. Kan man få noe lokal bedøvelse i skjeden?

Er det noen som vet hva jeg kan be om?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første fødselen min gjekk veldig fort, så det var ikkje snakk om f.eks. epidural. I staden for fekk eg tilbud om pudendalblokkade, som skal fungere som lokalbedøvelse i skjeden. Men eg har forstått det sånn at denne typen bedøvelse har blitt mindre og mindre brukt, det er visst ikkje alle "nye" jordmødre som kan kunsten å sette den.

Om det var derfor eller ein annan grunn veit eg ikkje, men eg fekk i alle fall ingen smertelindring av det. Sprøytene (ei på kvar side i skjeden) gjorde vanvittig vondt å få satt, og eg merka ingen badring. Det stod og i papirene mine, at det hadde liten effekt.

Eg kjem til å nekte plent viss dei tilbyr meg det denne gongen og. Då er det bedre å vere uten. Men det er sjølvsagt godt mulig at andre kan få stor hjelp av pudendalblokkade, sjølv om det ikkje fungerte for meg.

Skrevet

Jeg fikk akkupunktur og syntes det hjalp. Ellers gikk det så fort, at selv om det var vondt, så var jeg i mye bedre form etterpå, enn med førstemann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...