Gå til innhold

Temperaturen på melken...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir datteren min mme på flaske, og ofte spiser hun ca halvparten, sovner i en halvtime og våkner for å få resten. MÅ jeg varme melken opp igjen til kroppstemp da, eller kan hun få den sånn som den er da? er så tungvint å gå helt til kjøkkenet mange ganger for natta...

Videoannonse
Annonse
Gjest Ut på tur
Skrevet

Jeg har ingen erfaring for jeg ammer, men vi ga litt mme et par ganger og leste på pakken at den ikke skal varmes to ganger. Kanskje du kan ha den i en isoleringspose el.l så den ikke blir veldig kald????

Skrevet

sjekk: www.flaskeposten.org

og du: du må ikke finne på å varme opp melken igjen.

Skrevet

Oj, hva skjer om man varmer opp melken igjen da?

er helt ny på dette hun er bare 3 uker gammel...

Kan ikke amme fordi jeg har operert for brystkreft i begge bryst så må bruke mme...

Kan noen fortelle meg litt om bruk av mme? står jo ingenting på pakkene jo... leser jo om mange som lager mme for hele dagen og varmer opp etterhvert...

Gjest Ut på tur
Skrevet

Jeg vil anbefale deg en kjapp telefon på helsestasjonen, de kan sikkert gi deg noen gode tips. Jeg har væt mye i kontakt med dem for jeg er også førstegangs. De er så søte og flinke til å hjelpe og finne de beste løsningene for både mor og barn.

Det med å varme opp igjen er noe bakterie greier.

Skrevet

det står masse fint på www.flaskeposten.org

jeg bruker hipp til min snuppe. jeg koker opp vann hver morgen som jeg heller i en kanne med lokk å setter i kjøleskapet. Heller ferdig tilmålt pulver i et eget sånt beger til det. Og nå det er tid for mat, koker jeg opp vann i vannkokeren, blander til rett temp med det kalde fra kjøleskapet og heller i pulver. vips! Ferdig flaske.

Flaskene og smokkene til de vasker jeg i øverste skuff i oppvaskmaskinen. Koker alt i fem minutter.

Du kan også lese masse på flaskemelk debatten her.

Det har med sporene og bakteriefloraen i melken å gjøre at man ikke skal varme opp melken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...