Gå til innhold

Hva lager man til middag, til en som er kjempe kresen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bror kommer over en tur,skal lage noe mat til han. Han spiser spaghetti og taco :P

Men det spiste vi de to andre gangene han var her (tidligere i uka)..

Så er det noen som er kreative her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Taco pizza :-)

Vanlig pizzadeig..,

Tacokrydret kjøttdeig(stekt), mais, bønner, løk og rød paprika blandes sammen og taes på deigen. Så knuser du masse nachos over hele pizza`n. Tar på ost og krydrer med pizzakrydder+hvitløk osv. Steker i ovnen til ferdig. Og NAM, nå ble jeg sulten..

Skrevet

Jeg har noen nieser som er skikkelig kresne. Nå har jeg sakt at de får klare seg med det vi spiser når de er på besøk. Det går ann å lære seg å like mat. Greit nok å ungå spessielle ting som folk ikke liker, men folk som nesten ikke "liker" noen ting får sise brød eller forbli sultne hvis de ikke vil ha det jeg serverer.

Skrevet

Vel, så kjip gidder ikke jeg å være :P

Får jeg besøk så kan jeg jo lage noe folk liker =) Ser ikke problemet med det.

Skrevet

Oj, det der hørtes jammen super godt ut!

Mmmm. takk for tips. Nå skal jeg jammen fornye pizzaen min litt

Skrevet

Lucas er av og til litt dårlig til å spise middag, men viss jeg strør mais over mate så spiser han som bare det! (ikke på all mat det passer da..)

Skrevet

Hørtes kjempe godt ut ja =)

Men bror spiser ikke grønnsaker :P

For å si det sånn..når vi spiste taco, så spiste han kjøttdeig, skjell og ost.

hehe

Skrevet

hehehe..

Dette er en gutt på 25 år altså :P

Tror ikke jeg kan lure han med å strø mais over maten..

Skrevet

Kjøttdeig i kjøttdeigsaus ;-)

Jeg lager dem slik:

Pannekaker:

4 egg

8 dl melk

6 dl hvetemel (kan evt bruke litt grovt mel)

1 ts salt

1/2 ss fruktose el 1 ss sukker

Stek dem litt tykke, ca 1-1,5 øse i hver pannekake

Fyll:

ca 500 g kjøttdeig

1 pose Toro kjøttdeigsaus, men bruk 3,5 dl vann og 0,5 dl matfløte i stede og sil posepulveret gjennom en melsikt så får du ut små løkbiter.

Vi har mais i også, men det er jo bare til å skippe. Evt kan du jo f.eks lage noen med bare kjøttdeig, også har du i pannen ting du liker etterpå som mais, evt løk, paprika osv og fyller det i resten av pannekakene.

Legg fyllet midt på pannekakene, brett over og rull sammen og ha i en stor ildfast form eller langpanne og strø over med ost og ha i stekeovnen i ca 15 min. Kjempegodt! :-) Om enn ikke så sundt, hehe...

Skrevet

Lasagne eller moussaka. De toro-pakkene liker vel de fleste. Ikke noe ekstra grønnsaker eller noe der vertfall. Brød og smør til.

eller pasta med fløtesaus. Strø sprøstekt bacon over før servering.

Skrevet

Kommer jo ann på hvor få ting de liker da, og hvor ofte de kommer på besøk :-) Niesene mine er her flere ganger i uka. Jeg godtar ikke at de får spise seg mette på påleggskinke eller mørt biffkjøtt, uten noe tilbehør, så ofte. Da får de heller gå hjem suktne eller ta med matpakke.

Skrevet

he-he, hadde jo vært kult om det hadde vært så enkelt som å strø mais over maten til en 25-åring:-p

Må da være kjipt å være 25 år og såååå kresen...?? På tide å bli voksen kanskje?

Skrevet

Jeg synes kanskje broren din høres litt kjip ut jeg da, hvis han ikke kan spise "vanlig" mat.

Men du er en veldig snill søster som lager noe han liker!

Skrevet

Må si du er snill mot din bror!

Du får en klem for det...slike mennesker liker jeg!

Skrevet

Liker han endel "vanlige" ting da?

Jeg bruker å lage en egenkomponert "pølse og makaroniform"

Først steker jeg poteter (som er kokt fra før, gjerne rester), har dette i bunnen av en ildfast form.

Steker så pølser å har over, så kokt makaroni på toppen.

Koker lys pastasaus (cabonara tror jeg den heter), og heller over.

Strør til slutt ost på toppen og gratinerer det i ovnen til osten er gyllen.

Mengden du bruker kommer jo ann på hvor mange dere er, og det er jo forskjellig om man vil ha mer av det ene eller det andre.

Lager du mye (bruker å lage i en stor ildfast form) så kan de være lurt å bruke to poser saus, så det ikke blir så tørt.

håper du finner på noe han liker : )

Skrevet

jeg var sammen med en sånn jeg.. og maten er mye av grunnen til at jeg var og ikke er......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...