Gå til innhold

Får ikke far pappaperm om mor er student??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nav sier at samboern min ikke har krav på noe fri siden jeg er student.

Synes det er kjempe dumt siden jeg hadde håpet å få vært inne på noen forelesninger rundt eksamen, men siden jeg studerer så får han ikke noe fri sier de. kan dette stemmme? synes det høres så rart ut.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har vel krav på pappaperm om du fortsetter på skolen, altså ikke har perm,...

Skrevet

det stemmer desverre det ja hvis du ikke var i jobb før du ble gravid....

Skrevet

Det stemmer nok desverre. Samboern fikk ingen ting

Skrevet

Han får perm om du går tilbake til skolen, men om du har perm får han ikke fri, nei...

Skrevet

Han får pappaperm om du ikke tar perm.

Men pappapermen er kortere enn mammapermen, så det blir totalt mindre permisjon om pappaen tar den.

Skrevet

Hvis far jobber kan far ha 29 uker permisjon med sin fulle lønn om han ønsker så lenge du er student(ikke i permisjon) eller jobber el.l.

Min mann var hjemme med snuppa i praksisperioder osv og hadde da permisjon med sin lønn. Men han har derimot ikke krav på "pappapermisjon"..

Skrevet

Samme her. Pappaen har overtatt min permisjon siden jeg studerer og er hjemme noen dager i uken når jeg leser/skriver oppgave og skal være hjemem når jeg har praksis. Men de ukene som egentlig skulle være pappaperm mister vi fordi jeg ikke jobber.

Skrevet

jeg har ikke perm fra skolen, men studerer på universitetet så er ikke så mye obligatorisk så leser på kvelden når snuppa har lagt seg. men ved eksamen hadde det vært fint om han kunne vært hjemme men nav sier at da får han ikke penger av de siden jeg ikke har opparbeidet meg fødselspenger. men hvorfor skal det gå utover han at jeg ikke har det.

Skrevet

Jeg har vært student begge ganger (og er det forsåvidt ennå..he-he..). Pappa'n har ikke fått noe permisjon her i hvert fall.

Skrevet