Gå til innhold

Billig i Praha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til Praha og lurer på om taxi, mat, klær osv er billig der? Skal bo litt billig, så hotellet er et lite stykke fra byen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mat er billig, hvertfall om du spiser litt utenfor selve hovedgata! De beste restaurantene fant vi i bydelen der vi bodde, litt utenfor sentrum. Ikke la utseende på restaurantene lure deg, mange ser shabby ut, men er det egentlig ikke!

Kan ikke si jeg fant så masse billige klær der egentlig. Sambo fant Cat-sko til ca halv pris av den norske prisen.

Treleker er kjempebillig på markedene!

Skrevet

Taxi er litt "skummelt", de har ofte ikke takstameter og prøver å lure deg, i tillegg snakker mange dårlig engelsk, selv om det er sånn engelskspråklig klistremerke på taxien. Avtal pris på forhånd.

Skrevet

Klær er uansett ikke så viktig for meg å handle.

Skrevet

Krystall er veldig billig der. Masse fint å få kjøpt. Det selges også sånne fine håndlagde marionett dukker som er kjempe fine og ikke så veldig dyre.

Skrevet

Mat, drikke, krystall, treleker, musikk (hvertfall klassisk), teaterbesøk, sko.

Dette er ihvertfall billig, klær aner jeg ikke, har ikke kjøpt det der. dvs første gangen jeg var der kjøpte jeg adidas klær, de var en god del billigere der enn her. Men de siste gangene jeg har vært der kjøpte jeg ikke noe slikt.

Skrevet

når det gjelder taxi, bør man avtale pris på forhånd, lønner seg feks å få hotellet til å bestille til deg. man blir ofte lurt hvis man ikke har avtalt på forhånd. ellers så er undergrunden veldig grei å kjøre.

Skrevet

Når det gjelder taxi, så er AAA taxier trygge. De er ærlige.

Skrevet

De eneste taxiene som er trygge uten å forhandle pris på forhånd, er de merket AAA. De kan du fint ta. Alle andre bør du avtale pris med på forhånd.

Veldig mye fine skobutikker i Praha da...-)

Skrevet

Taxi ville jeg vært forsiktig med, ikke bare ta den første du ser liksom, noen av dem kan være litt skumle.

Om du går i sidegater, så finner du masse billig og fint. I handle gata hvor "alle" er, er det ikke alt fult så billig. Krystall er billig.

Heldig du er som skal dit!

Ha en kjempe fin tur :-)

Skrevet

Ville tatt Metroen istedet for taxi...har vært i Praha 2 ganger, kun tatt taxi en kveld...Vi bodde også et stykke utenfor (ca 10-15 min m Metroen) begge gangene...Metroen har et veldig enkelt system, lett å vite hvor man skal av og på, og er ikke minst BILLIG! Anbefaler å kjøpe 3 dagers kort, kan da ta så masse metro, trikk og buss man vil i 3 dager...Men hvis du skal ta taxi, så ta AAA taxi som de over her anbefaler og...MÅ du ta en annen, avtal for all del prisen på forhånd...

Har shoppet masse klær jeg når jeg har vært der, og d er absolutt billigere enn her...noen steder opptil halv pris av her hjemme...

Handlet en del treningstøy, nike, adidas etc...billigere enn i Norge, men fortsatt ikke billig da :)

Ellers er d å spise på restaurant ikke særlig dyrt, alkohol er billig...

Krystall er billig, d ligger krystallbutikker på hvert gatehjørne i gamlebyen, treleker (marionettdukker) er billig+++

Håper du får en fin tur, Praha er et supert reisemål (synes i allefall jeg...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...