onam * mai 07 + september 08 Skrevet 14. september 2007 #1 Skrevet 14. september 2007 Vi skal to uker til Thailand i januar. Dessverre er plassene med babybasket alt utsolgt både på veien ned og hjem igjen. Hvordan skal vi gjøre det nå? Kan jo ikke ha han sittendes/liggendes på fanga hele turen. Noen med gode forslag? Han er 8 mnd når vi reiser..
Anonym bruker Skrevet 14. september 2007 #2 Skrevet 14. september 2007 Uff. Da hadde jeg helt ærlig reist en annen dag der jeg kunne fått babybasket!! Vi reiste til Thailand med datteren vår på 16 måneder. På vei ned hadde vi ekstra sete til henne. Vi fløy med Thai Airways og de satte hele flyet i bevegelse for å få ordnet et ekstra sete og ekstra plass nede ved føttene våre slik at hun kunne sove på golvet. Det gikk veldig greit og hun sov søtt nesten hele veien...På vei hjem igjen fløy vi med SAS og da måtte vi sitte med henne på fanget hele turen hjem....i en vanlig to-seters seterad, og det var rett og slett helt jævlig...Mildt sagt...Jeg satt og grein halve turen for jeg trodde aldri det skulle gå bra. Det er kos å ha ungene sovende på fanget, men det er ikke kos når du sitter i et trangt flysete og må sitte å holde på henne hele tiden... Vi ble også trøtte, men kunne ikke sove for da ville vi jo mistet henne på golvet...Jeg ville ALDRI gjort det igjen!! Neste gang blir det ekstra sete til henne!! Hvis dere derimot MÅ være med det flyet, så ville jeg tatt med en bæresele eller sjal slik at babyen kan henge på magen deres og sove... Det husker jeg hvertfall at jeg tenkte jeg skulle hatt når jeg satt der på flyet... Uansett så vil jeg ønske dere god tur!!! Skulle ønske det var vi som skulle reise :-)
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 17. september 2007 #3 Skrevet 17. september 2007 Åh hjelp, da hadde jeg sjekka muligheten for å få bytta reisedatoer, sånn at dere får dratt når det er ledig babybasket. Eller, få et eget setet til han, hvis det er mulig. Vi var på Mallorca i juni med vesla på 1 år. Hun måtte sitte på fanget hele veien. Vi har prata om å ta en tur til Thailand i vinter, men etter den flyturen til Mallorca, har vi bestemt oss for å vente. Vi orker IKKE en så lang tur med henne på fanget! 3 1/2 time var MER enn nok! Håper dere får det til, og uansett, god tur!
onam * mai 07 + september 08 Skrevet 19. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. september 2007 Nå har vi kjøp oss en mykbag med plate oppi. Da kan han sove i den. Enten legger vi bagen foran våre føtter på golvet eller over våre bein. Da slipper vi i hvertfall å holde han med armene når han sover, så får vi også sove :-)
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #5 Skrevet 19. september 2007 Er det god beinplass på fly som går til Thailand, ettersom dere tenker å ha han på gulvet foran føttene deres? Jeg spør fordi vi tenker på å reise dit selv, men har kun flydd med trange "Kanariøy-fly", og får noia av tanken på så dårlig plass på en Thailandstur.
onam * mai 07 + september 08 Skrevet 19. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 19. september 2007 Ifølge svigers som reiste med samme flyselskap er det det. Selv har jeg ikke vært i sånn et fly så må la meg overraske... Når har dere tenkt å dra?
❤lille stjerne❤ Skrevet 19. september 2007 #7 Skrevet 19. september 2007 Jeg har flydd til Thailand flere ganger, og dessverre må jeg si at de eneste som har god plass ved bena er de som sitter ved sånn skillevegg. Ellers har det vært veldig trange plasser. MEN det som er bra er at kabinpersonalet som regel er VELDIG behjelpelige med å finne løsninger, som f.eks flytte om litt på plasser slik at de som reiser med baby får 1-2 ekstra seter å benytte etc. Det er jo i alles interesse at de små har det komfortabelt, for da blir reisen mer komfortabel for alle de andre også!
variola Skrevet 27. september 2007 #8 Skrevet 27. september 2007 Vi skal også til Thailand :) Drar i november, da er småen 9 mnd. Vi drar med Ving. Flyselskapet har visst ikke sånn baby-basket, men vi har bestilt ekstra beinplass.... lurer litt på hvordan det skal gå da.... Har tenkt på en sånn mykbag som du har kjøpt... hvor lang er den og hvor mye gav du for den?
onam * mai 07 + september 08 Skrevet 29. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 29. september 2007 Vi drar med Apolle :-) Jeg kjøpte mykbagen brukt og gav 300 for den. Den er 67 lang, men hodeenden kan klappes ned, da blir den 15cm lengre. Må dele treet i to siden håndbagasjen ikke får lov til å være lengre enn 55cm...
variola Skrevet 29. september 2007 #10 Skrevet 29. september 2007 Tusen takk Skal se hva jeg finner... var forresten på barnas hus idag og der så jeg en reisebag/seng som smån kan ligge i. Baggen kunne gjøres om til veske og hadde mange lommer.... rett og slett genial på lange flyreiser... !! Småen passa fint nedi den nå (er ca 75cm lang nå, 7.5 mnd). kosta nesten 800 kr, men skal se om jeg finner den i Sverige..
cill Skrevet 2. oktober 2007 #11 Skrevet 2. oktober 2007 Vi har vært 5 ganger i Thailand, første gang vi reiste var minste mann 10 mnd- vi reiste med vanlig charter fly. Ongen la vi ned i "dørken" på flyet og han sov tilsammen i 8 timer. Synes ikke det var noe problem!! Senere har vi reist med ekstra fotplass på charter og med rute fly... mere behagelig men ikke noe must. Det viktigste er at dere voksne er godt forberedt- lag mat til flyturen- og slapp av så godt dere kan- vanskelig å sove på fly synes jeg. Men alt blir jo så hærlig når dere kommer frem- og da tåler man ei natt med lite natte søvn!! God tur!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå