Gå til innhold

Underlivet (Intimt)?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå i uke 25, og har i de siste dager lagt merke til at underlivet er ''hovent''. Kjønnsleppene, klitorisen og selve urinrøret, de er alle større enn før. (Sorry detaljene, men jeg er bare bekymret).

Har også fått LITT kløe, ikke ubehagelig akkuratt, men litt kløe er det. Og det er tynne hvite/gjennomsiktige fak som noen ganger dekker over urinrøret. (Gjør litt vondt).

Er dette noe dere skjenner til?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg føler meg ikke så attraktiv der nede for tida jeg heller.. alt er liksom større eller hovent.. Tror det var det forrige gang jeg var gravid og, men kanskje ikke like mye.. det er sikkert normalt!? :) Men kløen og det, kan kanskje være soppinfeksjon! Prøv med canesten, det hadde jeg gjort! Lykke til!

Skrevet

Prøv med canesten ja. :) Hender jeg hovner opp uten grunn der nede også, og det ender ofte med kløe og sopp. :)

Skrevet

Kan jeg bare gå og ta meg canesten da? Trenger ikke å kontakte lege eller no'? Har lest litt på lommelege.no nå, og symptomene tyder på en soppinfeksjon ja. Æsj, det klør sånn...

Skrevet

Hei,

Jeg har akkurat samme som deg og er 25 uker på vei. Var faktisk hos legen for 2 dager siden og spurte om jeg hadde fått sopp (har ikke hatt det før så var veldig usikker).

Hun mente bestemt at jeg ikke hadde sopp, for da skulle det klø veldig og ikke bare litt. Det skulle også være utflod som var tykk som "cottage cheese" :)

Hun sa at grunnen til litt kløe kunne være at blodårene var lenger ute i huden, og at man ble litt sår. Å smøre seg litt med olje/krem kunne hjelpe. Man kunne også kjøpe krem med melkesyrebakterier i som opprettet PH balansen i underlivet (på apoteket, tror navnet var Vivag).

Det var hvertfall det jeg fikk opplyst. Men hvis man er usikker, så er det sikkert best å spørre legen.

Skrevet

Nei nå klør det visst veldig mye, og utfloden er ganske så ''cottage cheese'' aktig. Helt discusting egentlig, men har vært på apoteket og fått meg Pevaryl stikkpiller og salve. Hjalp i ett par timer, så var det ubehagelig igjen...æsj! :-(

Noen andre råd for å bli kvitt den helsikke's soppen? Har aldri hatt det før, og har alltid vært veldig renslig. Why meeee???!!!!! *oppgitt*

Skrevet

sopp har ikke noe med renslighet å gjøre. eller jo, de fleste ganger er det pga for mye renslighet. gå med boxer eller hipster/truser i bomull! ikke trange bukser. og ikke vask deg for mye, og bruk kun asan eller annen undelivssåpe!

Om det ikke går bort etter du har behandlet det med en kur soppmiddel så kan det være bakteriell vaginose ( gardnella) det er en litt sterkere soppinfesjon, noen får det når de har sex eller på samme måte som sopp. man må få resept av legen på tabletter som tar det bort.

Skrevet

jeg tror det er veldig vanlig at underlivet hovner litt opp under graviditeten. dette er visstnok en del av forberedelsen til det å føde! men dette med kløe er nok noe som skyldes sopp, eller garnerella (som mrss83 skriver). Jeg ville gått til legen, for er det gardnerella må dette behandles med antibiotika, og gjerne også sammen med canesten, stikkpille og krem. Mannen din må ta samme behandling som deg, det er viktig, ellers får du det bare tilbake!!

evt kan du prøve canesten først, stikkpille og krem. Husk bare at du ikke bruker innføringshylsen til stikkpillen. før den bare inn med fingeren så langt det går! går det ikke bort da må du likevel gå til legen for å høre hva han/hun sier!

lykke til!! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...