Gå til innhold

Hvor mye gikk dere opp fram til uke 16?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye har dere gått op i vekt?

Er i uke 16 nå. Gått opp 3 kilo. Er det lite? mye? Hva er normalt da dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er veldig individuelt, men de sier at man det er normalt å gå opp minst 6 kg i løpet av svangerskapet pga av vekten til morkaken, forstervannet og selve fosteret. Men det er heller ikke uvanlig å legge på seg i tillegg til det. Så de sier at alt mellom 6-12kg er normalt tror jeg.

Hittil har jeg ikke lagt på meg noe faktisk (er i uke 21) Har tatt av i resten av kroppen det jeg har lagt på meg i magen. Hehe:) det er jo greit! Men ikke beymre deg for vekten. 3kg er ikke no!:) Nyt det å være gravid og spis det du ønsker. Tenk, nå slipper vi å gå rundt å trekke inn magen, det må vi nyte. Så kan vi tenke på kiloene senere! Lykke til!

Skrevet

ingenting... startet med å gå ned to kg, så etter 16 uker var jeg tilbake til normalen. Nå er jeg ca 4 kg opp - de kiloene kom omtrent i løpet av en uke rundt uke 20. Har ikke lagt på meg noe igjen etter det er i uke 23 nå. Det kommer nok litt i rykk og napp virker det som :)

Gjennomsnittsøkning er ca 12kg har jeg lest, av dette er 1.5kg ekstra blod i kroppen!! - det ble jeg litt overrasket over...

Skrevet

ca 4 kg har jeg gått opp til da.. Og alt er vell rimelig individuelt.

trodde jeg hadde lest 10-15 kg var normalt gjennom hele svangerskapet men kan godt hende jeg husker feil. uansett er det jo livmora, ungen, brystene, vann som veier endel også.. er jo ikke bare fett.

Skrevet

Var hos legen 18+3 og hadde gått ned 5 kg.

Men nå kommer det nok til å bare gå oppover ;o)

Skrevet

Jeg hadde ikke gått opp noe da jeg var 16 uker. Gikk ned, men det var ikke mye :o)

Skrevet

2 kilo er normalt i den grad noe kan kalles normalt, sier min lege.

Skrevet

Er i uke 18. har ikke gått opp et eneste gram. Faktisk gått ned 1 kilo.... spiser sunnere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...