fru.ktbar Skrevet 14. september 2007 #1 Skrevet 14. september 2007 er ett navn en jente/ dame vil like å hete.Har falt for det navnet.Tenkte først på Ingeborg etter farmor,men jeg syntes Åshild er veldig vakkert. Men jeg tror ikke jeg ville hete det som barn, men jeg var barn på 70 / 80 tallet, da ville vi hete Anne, Kari, Janet, Nina, Kristina, Benedikte, det er ikke pop i dag. Hva tror du...er det fint å hete Åshild i dag og fremover?
gladbaby Skrevet 14. september 2007 #2 Skrevet 14. september 2007 Hvorfor ikke? Det er jo et pent og greit navn uten motepreg. Et navn som "holder seg", liksom! Hvis du liker det, synes jeg absolutt du skal velge det, jeg!
prima donna Skrevet 14. september 2007 #3 Skrevet 14. september 2007 jeg liker også mange slike "gamle" navn, har falt spesielt for Agnes og prøver få pappan med på det... Tror det kommer flere og flere slike, sånn at i ungene våre sin generasjon vil de ikke være så uvanlige som de var da vi vokste opp. Dessuten har man jo et langt liv; jeg har et typisk 70 talls navn, var greit da jeg var lita ja, men nå synes jeg jo det er veldig gørr... hvis du liker åshild så gå for det!
nieIDA *med nr 4 e FØDEKLAR* Skrevet 14. september 2007 #4 Skrevet 14. september 2007 jeg har ei barndomsvenninne som heter åshild. har aldri hørt at ho har klaga på navnet sitt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå