Anonym bruker Skrevet 14. september 2007 #1 Skrevet 14. september 2007 vil i dette innlegget ikke informere om jeg spør som biomor eller stemor, da jeg ser at man i begge tilfellene kan bli litt "dømt"! men når barna er syke, skal de da sendes på samvær? mener ikke litt snørrete, men SYKE! #omgangssyken #broniktt #rødehunder #vankopper #meslinger osv osv..... de man bor oss blir gjerne litt mere herdet eller så blir de syke alikevel. burde ikke både en far og en mor se disse sidene? hva med der som samværet skal være, er det andre barn der, småbarn som lett blir syke osv?? også når det er sykdom i samværshjemmet? skal samvær praktiseres da også? hvor gøy er det å få hjem syke unger fra samvær? og skal barn som blir syke UNDER samvær få lov til å bestemme om de vil avbryte eller fortsette samvær? jeg mener at ejg henter barna i barnehagen når de ringer for å si at barna er syke, men hvordan praktiserer andre dette når det gjelder på besøkshelger?
Anonym bruker Skrevet 14. september 2007 #2 Skrevet 14. september 2007 Vanskelig...men, her må jo barnets beste tenkes på først. Er barnet for sykt til å orke å bytte hjem, hold det hjemme. Jeg ville sett ungen an, og informert far om at dersom ungen skal til de, krever det at de tar hensyn til det. Har de lagt planer som virkelig ikke kan kombineres med ansvar for sykt barn, og jeg hadde mulighet til å bytte helg, hadde jeg tilbudt meg dette. Hadde jeg derimot hatt planer..er jo saken verre... (liker jo ikke å levere vekk sykt barn..sikkert hønemor), men dersom planene var viktige..hadde jeg levert... Dersom det var ok for far. Er det andre barn der du skal levere, ville jeg tenkt på om mitt barn kunne smitte de, og vurdert om dette var n ødvendig å utsette de for.. Uansett..åpen dialog meg faren og samarbeid om hva vi skal gjøre, er nok det beste....
Anonym bruker Skrevet 14. september 2007 #3 Skrevet 14. september 2007 Jeg synes at barnet skal få være hjemme i sin egen seng, når det er sykt. Alle liker vi vel best å være hjemme når vi er syke. ( Så jeg ville ikke sendt barnet mitt avgårde på samvær) Dersom det er sykdom i samværsfamilien, ser jeg ingen grunn til at barnet på død og liv skal dit. Da kan en evt bytte helg, eller bare hoppe over denne gang. Dersom barnet blir sykt, når det er på samvær hos far, så henter jeg barnet mitt med glede. Jeg tror h*n har best av å være hjemme i sitt eget hjem da. Forstår godt at hver av familiene ønsker å unngå smitte. Det viktigste for meg er at barnet mitt har det best mulig når det er sykt. I tillegg ønsker jeg ikke å utsette det for unødvendig smitte.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2007 #4 Skrevet 14. september 2007 ..jammen..når barna bor 50-50...da er jo begge hjemmene "hjem". Far er vel like flink til å ta seg av sykt barn som oss mødre? Jeg rokker ikke om på alt, sykt barn er ikke uten videre mors ansvar. Barna trenger også se at far er like trygg og god som mor, og far trenger at mor viser far tillit. Tror jeg.
mamma til twins Skrevet 15. september 2007 #5 Skrevet 15. september 2007 Jeg synes barnet skal få være i fred når det er sykt, dvs ikke bli flyttet mellom to hjem. Om det er andre søsken osv i hjemmet spiller da ingen rolle. De fleste barn har da søsken og opplever at disse blir syke fra tid til annen. Men husk å endre på fordelingen av sykedager his NAV. De fleste enslige foreldre har alle disse dagene selv, men vi har ihvertfall fordelt disse dagene ca 40-60% slik at vi skal slippe å sende jentungen frem og tilbake dersom hun blir syk.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2007 #6 Skrevet 15. september 2007 Jeg har et barn som har problemer med imunforsvaret, et barn som lett blir sykt og som det kan bli temmelig alvorlig for om blir syk. Vi har vært på sykehus mer enn vår del, og hatt mer en hva vi trenger av vanlige forkjøleser og influensaer. Når barnet er sykt må vi som er foreldre rokke om på planene våre, vi kan ikke bare ture i vei, og leve som normalt. De som er søsken, hel eller halv blir jo også påvirket når det er en som er syk, og må bli tatt hensyn til. Men den som selvsagt er mest plaget er barnet selv. Jeg mener at syke barn trenger ro og å holde sengen sin for å bli bra fortest mulig. Jeg mener også at barna trenger trøst og trygghet når de er syke, samme om det er mor eller far. Og jeg mener en bør begrense smitten, og omfanget. Jeg hadde aldri sent mitt barn til samvær hos noen som var syke for å få barnet tilbake full av sykdom, bli borte fra jobb, ikke kunne gjøre noen av de vanlige ting, livet stopper litt opp når en har sykt barn. Det prøver jeg temmelig sterkt å unngå. Jeg har tatt i mot samværsbarn med sykdom, men da nekter vi kontakt mellom barna. Samværsbarna er såpass mye eldre at de får beskjed om å holde seg unna. Prioriteringen hos oss er å unngå sykdom, det har alle å vinne på.
twoboys & a girl Skrevet 16. september 2007 #7 Skrevet 16. september 2007 Er barnet sykt så blir han hjemme. Han ønsker seg hjem å hvis han er syk.
ana baroma Skrevet 16. september 2007 #8 Skrevet 16. september 2007 Om han blir syk før samværet, så blir han hos mor dersom han er såpass dårlig at han ikke bør flyttes, ellers kommer han. Dersom han blir syk her, så får han bli her til han er bra nok til å flyttes (om det går ut over helga). Han trenger da ikke å reise hjem til mamman fordet? han får godt stell og god pleie her:) Og da med en selvfølgelig rett til å ringe mamma/at hun kommer på besøk, om han vil det. Om vi er syke, så flyttes samværet, eller han sendes til farmor og farfar, sånn som vi gjorde da jeg hadde streptokokker. Den første natta var han hos svigers, så var jeg smittefri når han kom. Nå håper jeg at mor er med på å være litt grei med bytting siden vi har en baby i hus. Men etterhvert får hun vel tåle litt baselusker hun også.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2007 #9 Skrevet 17. september 2007 ..................bør de holde sengen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå