Gå til innhold

Hvilken bilstol er "best i test" for babyer opp til året?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ut å shoppe idag....Hvor bør jeg dra??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an på hvilke tester du ser på! Jeg har prøvd 3 ulike stoler som alle vist nok har vært best i test (ene bare lånt i en ukes tid), det er Acta Graco, Rømer Britax og MaxiCosi. Og min mening er at dersom du vil ha en stol som babyen sitter godt i, så velger du Britax! Både i Actaen og MaxiCosien sank babyen litt sammen og ble sittende litt "skjevt", mens i Britaxen så sitter babyen perfekt selv som nyfødt og er veldig godt støttet og det har flere innstillinger. Eneste negative er at selene tar litt tid å feste i forhold til de andre to. Lykke til med jakten på bilstol!

Skrevet

Jeg synes maxicosi er best jeg da. Etter den kom med den puten under rumpa. Didrik har sittet kjempebra i den hele tiden han.

Skrevet

Ja det er den jeg også prøvde, lånte den en uke fordi vi måtte bytte noe på den vi hadde. Har du prøvd Britax da?

Skrevet

Men her er jo ikke verken Acta eller Britax med i testen engang...

Skrevet

Det kommer ann på babyen om h*n siger ned. Vi har acta og er veldig fornøyd, han er 7 mnd og har stolen enda. Men kjøp for guds skyld base da det er mye enklere å ta stolen ut og inn. De gangene jeg har den andre bilen uten base, for et stress opplegg med seler-til tross for at stolen er enkel å montere.-har du det travelt nok, blir det å montere selene bare mastete..

Nei acta+base er tingen!

Skrevet

Har prøvd graco og britax (søsken og venner med små så vi bytter litt på ) Men synes uansett min maxicosi er best

Skrevet

Må man ikke ha base i bilen til setet for at det skal være maksimal sikkerthet da???

Skrevet

Nei. Det er litt delte meninger her, men noen mener det er sikrere uten base og andre at det er omtrent like sikkert. Babybilstoler vil uansett aldri ha en topp sikkerhet pga at de står så skrått som de gjør. Men jeg tror du kan få omtrent alle bilstolene på markede med base om du vil, eller uten. Vi bruker vårt uten fordi vi ikke har plass til base, vi har 3 bilseter bak i bilen og da blir det trangt! ;-)

Skrevet

Men med base er en iallefall sikker på at setet er riktig montert hver gang, og det er en ekstra trygghet syns vi!

I mange av testene har det kommet frem at feilmonteing er en av de største sikkerhetsrisikoene. Blir setet satt i bilen med ryggen litt mer hellende enn det som er ment, så er ikke setet sikkert lengre. Og dette er visst en vanlig feil, for de fleste vil jo at de små skal ligge mest mulig...

Skrevet

Vi har MaxiCosi og han satt ikke godt i den før vi tok ut puta under rompa. Han fallt på en måte sammen og ble liggende i en U. Men nå sitter han kjempefint, og koser seg. Har ikke prøvd andre.

Skrevet

Har maxi cosi med base. Vi hadde den en uke uten base først, men fordi at de fleste selene i bilene er så korte, så var det strevsomt å feste den. Så da ble det base, veldig fornøyd med den. Synes han lå fint i den med støtte under hele ryggen pga den lille ekstra puten. Men nå er han blitt så stor (3 mnd), og han får ikke til å strekke ut beina sine fordi de henger utenfor og stoppes da av seteryggen... han er nok litt større enn gjennomsnittet, ja. Så vurderer å ta ut den puta og se hvordan han sitter da.

Skrevet

Vi har Britax til gutta og er veldig fornøyd. De er snart 9mnd og sitter fortsatt godt i dem. Har ikke base men, syntes heller det ikke er noe pes å sette de inn, er jo så enkelt.

Skrevet

Vi har Rømer baby-safe stol til vesla.. Hun sitter godt i den, har ikke base, men spenner fast stolen med sikkerhetssele på 30 sek. No problema.. Denne stolen har også vært best i test..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...