Gå til innhold

Reima vinterdress

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å kjøpe reima tec til poden på 1,5. Han blir altså to i februar. Lurer på hvor stor jeg bør kjøpe, synes 86 virker passe, men hvis han vokser mye bør jeg kanskje ha 92?

Bør han ha sånn strikk i livet eller ikke?

Hmm, vanskelige valg! Dressene er jo såpass dyre (og skal også holde til nr. 2 som kommer i vinter:) at jeg vil kjøpe en jeg er 100% fornøyd med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har nettopp stått overfor samme problemstilling.

Gutten min er 15 mnd, og parkdressen han har (hus tec) er i str. 86.

I går kjøpte jeg en reima dress i str. 92. Jeg var veldig i tvil, men ble anbefalt av andre med nå 2-3 åringer å kjøpe en str. større enn han bruker nå. Dessuten kjøpte jeg brukt, sånn at jeg ikke føler jeg har kastet bort masse penger dersom det skulle vise seg at det blir for stort. Den skal jo brukes noen måneder fremover, og de vokser jo hele tiden...

Lykke til med kjøpet

Skrevet

Mini blir 2 i april, er forholdsvis lang for alderen (ca 85 cm), hun har jeg kjøpt 92 til. Dette etter prøving i butikken. Den er stor ja, men absolutt ikke FOR stor, og hadde jo vært fint om den varte etter jul og ;-)

Skrevet

Store problemer vi sliter med, he he!

Gutten vår har 86 i høst-/vårdressen og den har han fortsatt endel å vokse i, og jeg synes at 92 ser veldig stort ut. Men ja, utrolig dumt hvis vinterdressen blir for liten i februar/mars... (vi bor i Nord-Norge).

Har du sånn strikk i livet eller?

Skrevet

Snuppa er liten, hun er 80cm men 21 mnd. Har akkurat kjøpt regensburg reimatec dress for å ha i tillegg til Troll dressen og vi kjøpte str92. Kjøpte først 86, men den ble snau i overdelen, hun er tydeligvis lang i overkroppen. Eller det veit vi jo for hun bruker 92 i body, men 80 i bukse.

Jeg ville iallefall kjøpt 92, vår er lang på armer og ben nå. Går ann å bruke den da.

Skrevet

Så store barn dere har! Vesla mi på 16 mnd fikk nettopp høst/vårdressen i str 80 og drukner i den.74 hadde nok sittet bra.

Og ifjor hadde jeg str 92 i vinterdress til småen som var 2,5 den vinteren og dressen var romslig.Han har faktisk fortsatt god plass i den,men skal kjøpe 98 til han nå,han er 3,5.

De i butikken jeg snakket med,sa at hvis man kjøpte for stor dress sånn at det ble liggende som pose nede ved skoen,ville det kunne slite hull i stoffet og da ville jo ikke dressen være vanntett lenger.

Skrevet

glemte å si at hun har 86 i høst/vårdressen og at den er helt passe (absolutt ikke for stor) nå, så det støttet jo valget om 92 enda mer :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...