Clavia Skrevet 14. september 2007 #1 Skrevet 14. september 2007 Hei! Dette er noe jeg har hørt en gang som jeg lurer på om stemmer. Er det slik at hvis man har mye sex eller mange orgasmer kan man få flere eggløsninger utover den ene?? Hjelper det sjansene generelt at jeg også får orgasme under sex eller flere ganger? Forrige gang jeg ble gravid prøvde vi det og da satt den på første forsøk. Bare flaks? Hvis dette ikke er sant er det verdens teiteste spørsmål, men vi prøver vel alle gode tips, eller hva jenter?
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 14. september 2007 #2 Skrevet 14. september 2007 Gynekologen min svarte meg sånn på akkurat samme spm: Unge fruktbare jenter kan ha flere eggløsninger i en syklus, men disse kommer innenfor ett par døgn. Eggene modnes på begge sider, og det er det "mest voksende egget som vinner". Ved en sterk orgasme kan man slippe ett egg tidligere, men det egget som allerede har vunnet kappløpet slippes fortsatt til den tiden det skal. Så er det noen som er bygget slik genetisk at de slipper flere egg hver syklus. (arvelig flerlinger/ tvillinger) men det er bare toeggede og flereggede som er arvelig. Ved orgasme under sex, så kan det egget som allerede er modemt bli sluppet litt før naturen ville gjort det på egenhånd. Altså: eggene er i utgangspunktet modne og klare til å slippes, og tilfeldigheter fører til at det slippes ved en orgasme...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå