Gå til innhold

Nå går vannet!

Anbefalte innlegg

Gjest Gul stjerne
Skrevet

12 dager igjen til termin. Mitt første barn.

Jeg våknet kvart på åtte med at vannet gikk.Ikke alt på en gang, det renner jevnt enda.

Riene har ikke kommet i gang enda. Har hatt noen små tak, men kynnerne jeg har hatt tidligere har vært kraftigere.

Jeg skal undersøkes på ullevål halv fire i dag, om jeg ikke innen det har fått kraftige rier.Kommer ikke riene i gang av seg selv, blir fødselen satt i gang om ca 48 timer.

Veldig spennende dette her! Ønsk meg lykke til.

Forresten, er det noen som har tips til hva jeg skal finne på nå, eventuelt råd om hvordan jeg kan få fart på riene?

Ps: Jeg tok to ts kanel for 36 imer siden. Vet ikke om det har hatt noe som helst å si, men man vet jo aldri hehe.

Videoannonse
Annonse
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Oioioi, så spennende! Tenk at du skal bli mamma snart!!!:-)

Sist gang gikk vannet og riene starta ikke med engang...fikk litt tak hver halvtime, men var jo ingenting liksom. Dro på ctg-sjekk på sykehuset ca 3 timer etter at vannet gikk (alt kom på engang...eller 3 ganger etter hverandre var det), og da stramma beltene så mye at jeg fikk småtak. Så blei jeg sendt på observasjonsrommet (i Skien blir man ikke sendt hjem etter vannavgang), og da begynte riene med engang. Så stramme ctg-belter er mitt tips!:P

Du får ha masse lykke til, ja!:-)

Skrevet

lykke til lykke til lykke til lykke til lykke til !!!!! =) =) =)

Skrevet

Da vannet mitt gikk forrige gang begynte kraftige rier plutselig etter 2 timer, 1 time ette det var han ute. Ofte lurt å være i nærheten av sykehuset hvis alt skulle skje raskt. Du kommer nok i gang snart uansett, på den ene eller andre måten. Pass på å være uthvilt til moroa begynner!! Masse lykke til!!!!

Skrevet

Da vannet mitt gikk med førstemann fikk jeg beskjed av jordmor om å ta meg en dusj, pakke det jeg trengte til sykehusbagen (om det ikke var gjort) og bare slappe av.

Det du snart skal igjennom kan være veldig slitsomt og da er det greit å samle krefter :-)

Lykke til!!!

Skrevet

Spennende!!!!! har desverre ingen råd, er grønn på dette selv.. men ta det med ro, og prøv å ikke stresse er et godt råd uansett.

venter på oppadteringer utover vi nå!! lykke til og krysser fingrene for deg her :D

Skrevet

Oi, så spennende da.

Ønsker deg masse lykke til =)

Gjest Gul stjerne
Skrevet

hei igjen.

Nå har det gått to og en halv time siden vannet begynte å sildre, ingen rier å snakke om enda.

Håper det skjer noe snart.

Takk for lykkeønskninger, jenter!

Skrevet

så spennende!!

LYKKE TIL =)

Skrevet

Enig i at du bør ta det rolig og nyte de siste timene som gravid, det kommer nok snart i gang og da trenger du kreftene dine. Umulig å si hvor lang tid det vil ta, men så flott at du vet det er kun få timer uansett!? Kanskje det er noe på tv du kan se? Lykke til!

Skrevet

Det kan ta noen få timer eller det kan ta noen dager før riene setter inn (om det gjør det blir du nok garantert hjulpet igang).

Hos meg gikk det ca.5 timer fra vannavgang til jeg begynte å få svake rier..... Men jeg fikk beskjed at om ingenting skjedde innen 3 dager, skulle jeg bli satt igang.

Det er ulike prosedyerer på de forskjellige sykehusene. Dette var i Bodø.

Nå skal jeg føde på Riksen og her setter de igang om det ikke har skjedd noe innen 1 døgn.

Skrevet

Kjempespennende!

Du er snart i mål!

Ønsker deg masse lykke til!!!

:-)

Skrevet

Blir helt misunnelig jeg... er nå på overtid med mitt 4 barn, og jeg har aldri opplevd at vannet har gått...

Det virker så spennende. Og da vet man at det er igang lissom.

Lykke lykke til :o)

Skrevet

Heldiggrisen.....her skjer det såå lite om dagen......er 4 dagen på overtid nå...sukk

Masse lykke til :)

Skrevet

Oj, så spennende!! Masse lykke til! Nå er det igang og ikke lenge til du er mamma! Hold oss oppdatert på hvordan det går da:)

Skrevet

Åh, så spennende!!!

Heldig du er! Jeg også vil... ;-))

Lykke til, håper du får en fin fødselsopplevelse.

Og, gi oss en oppdatering. :-)

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Siste nytt!

Først klokken 16 55 hadde jeg min første rie noensinne. Og ja, det er stooor forskjell på kynnere og rier hehe. Dere vil kjenne forskjellen med en gang.

I melomtiden har jeg vært på ullevål og sjekket at alt er ok med gutten, og bekreftet at det var en skikkelig vannavgang jeg var i gang med.

Til da hadddejeg ikke hatt rier, så jeg og kjæresten bestemte oss for å gå den 20 minutter turen hjem. Hand i hand gikk vi smilende, spente og glade hjemover, og kjøpte med take away på veien.

Etter maten ville jeg prøve å hvile litt, så v la oss i sengen. Kjæresten min sovnet ganske fort.

Ikke lenge etterpå forstod jeg at jeg var i gang med min første ri. Jeg pustet meg fint gjennom den, hvisket til mannen at det var i gang, lot han sove litt til mens jeg gikk i dusjen.

Jeg rakk å stelle meg litt før jeg fikk en ny ri, og i løpet av denne første timen hadde jeg fire rier. De to første var rimelig lange og kraftige, mens de to siste var mye kortere og mindre smertefulle.

Dette er veldig spennende, jenter. Deb tre siste riene kom med ca 10 til 12 minutters mellomrom, så jeg er utrolig spent på utviklingen.

Om jeg greier skal jeg fortelle hvordan dette utvkler seg...

Pust og pes fra meg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...