Gå til innhold

GET A LIFE.....(vedr. noen av innleggene her)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det med dere som sitter å lager tråder av så og si null betydning her inne? Det er så synn for de som har betydningsfulle innlegg. Deres tråder blir oversett til fordel fra de andre ubetydelige innleggene.

Da spesielt spørsmål som:

-hvilken hårbørste skal dere bruke på babyen

-hvilken tannkost skal dere bruke når ungen får tenner

-er navnet per fint?

-str.56 eller 50?

-hvilket vaskemiddel? ( ååå neiii....ta det safeste så slipper dere å spørre om alt)

-lange eller korte sokker?

når gi tran til babyen

-osv...

Jeg kan velge å ikke lese dem, men jeg tror stort sett at det er noe annet jeg skal til å lese, siden overskrifta er missvisende.....

Tror det er mange her inne som sitter hjemme å kjeder seg. Ikke sunt tror jeg. Gå en tur folkens! Bak til barselbesøka, vask taket.

Ikke tro at man må vite alle slagt teite ting for å være god mamma.....

kjøp en bok om barnesykdommer å les i i stedet....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe...må le..ikke av deg, du har rett i det du skriver, jeg har tenkt det samme selv.

men...vi er nok mange som går hjemme og kjeder oss...

Sleng inn et aktuelt tema, du! :-)

Skrevet

hvorfor så anonyme da?

skal si meg delvis enig..MEN for noen er jo dette kanskje reelle spørsmål,så kan jo vi som ikke gidder lese,bare la vær og åpne og svare på,så synker jo tråden også

Skrevet

Du har sikkert rett, feigt å være anonym..

men, mange her er så hissige (hormoner??), at man rett og slett blir pepret om innleggene ikke faller i god jord, så derfor er jeg og sikkert mange med meg, anonyme...

Hadde folk vært litt rundere i kantene, tatt ting med litt ro..hadde vi sikkert våget oss utpå med navn..

Sånn har jeg tenkt..

:-)

Skrevet

Synes igrunnen ikke dette innlegget er stort bedre jeg da...at du gidder å irritere deg over det skjønner ikke jeg...

Skrevet

Er tannbørste spørsmål så mye verre enn de femten-tjue daglige spørsmålene om slimproppen som ramler inn her da? Står om den i bøker også,altså. Vi kan jo bare legge ned hele bim,for det som spørres og svares på her inne kan man få greie på andre steder...

Er mange som kjeder seg hjemme under svangerskapet,ja. Men det er stortsett en grunn til at man kjeder seg og ikke kan gjøre så mye "fornuftig" som å vaske tak,forberede besøk og springe gatelangs. Noen er voldsomt plaget med bekkenløsning,noen er kvalme,noen får kynnere bare de tenker på å ta i ei skurefille.... etc etc.

Mange spør vel fordi dem ikke vet,og for å ha noe å spørre om her. Man kommer i kontakt med andre som kanskje også sitter hjemme med begrensede muligheter for å leve et aktivt liv i denne vente tida,og om tannbørster,hårbørster og navn er det som setter praten igang,så javel!

Man kan irritere seg grønn over mange ting her inne,og at folk ikke har vett til å google,lese bøker osv osv før de spør om noe,men da hadde vel antageligf forumet vært ganske ubrukelig da,dersom man ikke kunne kakle fritt her inne til enhver tid.

Som du sier selv,er bare å la være å lese,og skulle man,gud forby,lese et innlegg man ikke syntes var no stas,men ble "lurt" til å klikke inn på,så irrirter deg gjerne,men ikke tro at alle andre her inne er av samme oppfatning bare fordi DU syntes det var unødvendig eller lite interessant!

Skrevet

Ja, det er mange kjedelig innlegg her inne, men jeg lar bare være å åpne de. Men det som er aller, aller kjedeligst å lese gang på gang, det er de som blir sure for at folk bruker anonymknappen..... Jeg klarer ikke å forstå hvorfor det er så fælt og vanskelig for noen å akseptere et innlegg ut i fra om det er skrevet av "Anonym" eller "mamma2007".

Skrevet

ok, jeg må innrømme at det er en del spesielle innlegg her inne, med spm jeg kansje ikke ville spurt, eller svart på..

men da ignorerer jeg de, eller leser de og fniser litt for meg selv!

men!! jeg synes at bim skal være et forum hvor alle spørsmål kan stilles, og at man ikke skal være flau over å spørre om noe som helst når det kommer til graviditet og baby!

jeg er feks førstegangs, og har sikker mange spm som en dreven 4 barnsmor ville ledd av!

jeg er på bim for å bla utveksle erfaringer, og få svar på alt man lurer på om graviditeten! synes at vi jenter skal være litt støttende, iallefall nå når vi er gravide og hormonelle! man trenger ikke å lage kvalm her inne bare fordi noen spør om noe "dumt"

Skrevet

haha, det var jeg som postet tran spm.. men hjelpe meg, det var jo fordi jeg lurte. du hadde ikke trengt å lese! :D

Skrevet

jeg synes ikke noen spm er for dumme!!

husker da jeg satt å akkurat hadde fått ut sønnen min. skulle stille spm til ene jordmora der inne. de jeg var mest interressert i da var om jeg skulle vaske øynene til babyen fra nesen og ut eller fra øyenkroken og inn mot nesen...hehe. hørte jo selv hvor dumt det hørtes ut etterpå, men der og da var det viktig:-)

det jeg vil frem til er at det som folk lurer på her er somregel viktig derogda men kan virke merkelig etterpå.

og det med tran...hva er problemet med å lure på det? er jo mange som ikke vet så masse om det og vil høre hva andre mener. ikke alle svar man finner i en bok løser problem...

kjenner jeg blir litt småirritert av HI her jeg

Skrevet

Forumet er jo her for at folk skal få spørre om ting de lurer på. Ikke så vanskelig å hoppe over en tråd hvis man ikke er interessert i å lese eller komme med hjelp til ting. Det dukker jo opp mange spørsmål for førstegangsfødende når termin nærmer seg.Ikke alle som har noen å spørre rundt seg heller sikkert.

Spør i vei folkens og la de som irriterer seg bare få gjøre det. Dem selv det går utover uansett.

Skrevet

har nå vært her inne i 10 uker nå og føler ikke at det har vært mye rare spm.. Men men...

Jeg spør iallefall om det jeg føler for, og svarer på det jeg vil svare på...:)

Skrevet

hehe. man lurer på mye rart for tiden.. nå begynte jeg å lure på d m tran oxo..fikk ikke med meg d innlegget.. kom dere fram til noe??

Skrevet

tran kan/anbefales å gi til babyen fra 4uker. men det lukter pyton og mange babyer gulper/spytter det ut. det setter flekker å lukt i klær. jeg ble anbefalt å gi det til min gutt når han lå naken, men han gulpet fiskegulp hele dagen. jeg ga opp etter både mine og hans klær ble flekkete og jeg ikke klarte den fiskelukta lenger. jeg ga d-vit dråper fra apoteket i steden for...

tror vel at det var det som kom ut av det spm om tran i stad:-)

Skrevet

hehehe må le av dette ja,for vi er vel alle fulle av hormoner å alle lurer på mye rart ja,men forstår at noen blir irriterte å høre om ang.den slimproppen for den er jeg også drit lei av å høre om,å dere alle har vel fått info boka hos lege jordmor ang det å gå gravid,les litt mere i den for der står det meste av det dere lurer på.......

Skrevet

Er ikke dette ett åpent forum hvor folk får spørre om det de lurer på så er det vårt valg svare eller ikke svare. Bruk tid på noe annet enn å sitte her om du syntes det er bortkastet tid =0) få litt frisk luft =0)

Skrevet

Altså, "gå en tur, get a life" ?

Hørt om at noen faktisk er sengeliggende, å ikke har en dritt å finne på?

Skrevet

Det mange synes er en selvfølgelighet , behøver ikke være det for andre !

(Som feks, at synd , ikke skrives synn ;-) , sorry klarte ikke la være !) Hvis man oppriktig lurer på noe , som feks. vaskemidler , eller hårbørste , ja spørr i vei ! Det er mange som vil svare ...Som kanskje også kjeder seg !

Skrevet

Er ikke poenget med denne sida at vi kan spørre spørsmål som vi lurer på... ikke bare de du syns er viktig? Hvordan skal førstegangs foreldre vite slike ting.

De vet ikke hvor stor babyer er når de blir født eller hvor fort de vokser... og derfor om det er nå vits i å kjøpe str.50 når det bare varer en mnd eller om kanskje str.56 blir alt for stort. Det er jo en grunn til at de har begge str. men trenger vi dem virkelig?

Jeg forstår det med hvilken tannkost, lange eller korte sokker og slike spørsmål, men er det noen som virkelig syns det er viktige spørsmål så må de jo få spørre!

Du ser jo selv hvor mange som leste ditt innlegg selv hvor teit det var... så JA, vi kjeder oss sikkert! Ellers hadde vi ikke lest og svarte dette innlegget!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...