Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 Åssen gikk det å amme? Hadde barnet problemer med å suge eller å få i seg selve puppen? Sist gang var det jo så mange problemer med amminga at jeg aldri kom så langt med å bruke ammeskjold før det blei slutt på melka. Men jeg tenker at en av grunnene at det ikke gikk så bra var pga brystvortene mine for når jeg ser på bilder av ammende så ser jeg jo at mine er mye flatere enn samtlige. Så jeg lurte bare på åssen det var med dere andre...om det hadde noe å si.
Marolla Skrevet 13. september 2007 #2 Skrevet 13. september 2007 Den ene brystvorta stikker ikke så mye ut, så da hun var helt ny, så rotet hun litt. Men etter at jeg kjøpte en nippel-utsuger fra chicco, så gikk det helt supert. Nå er hun snart 3 måneder, og det går bra med sugeteknikken.
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 13. september 2007 #3 Skrevet 13. september 2007 Mine var nesten flate før jeg begynte å amme, så hun slet litt m å få tak i begynnelsen...En flink barnepleier på barsel lærte meg hvordan jeg skulle "hekte" henne på puppen, gikk supert d Nå er de skikkelig "utstikkende" hele tiden..Tror ikke de vil gå tilbake igjen noen gang...he he... Ellers kan man jo bruke en sånn som Marolla nevner over her...de skal visst være ganske greie
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 13. september 2007 #4 Skrevet 13. september 2007 Ja, da snulla var helt ny rotet hun masse...sugde bare ytterst på brystvortene, og det blei ikke bedre av at jeg har store pupper. Hvor får man tak i sånn greie? Fant det kun på en australsk side som ikke sendte til utlandet!
Marolla Skrevet 13. september 2007 #5 Skrevet 13. september 2007 Jeg kjøpte den på apoteket. Om du ikke finner, så kan du sikkert overta min. Jeg trenger den ikke lengre.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 13. september 2007 #6 Skrevet 13. september 2007 Brukt er bra!:-) Så jeg overtar den gjerne siden du ikke trenger den lenger...du kan jo sende meg PM eller noe for å avtale åssen vi gjør det her. Dattera di er forresten født på Islands nasjonaldag!:-)
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 13. september 2007 #7 Skrevet 13. september 2007 Jeg var jo på barsel i 1 uke, og fikk grei veiledning av mange der, men stakkars snulla blei jo nesten kvelt av puppene mine!:-/ Har hørt rykter om at Gro Nylander jobber på Riksen, og der skal jeg føde den her gangen, og hvis ikke hun kan hjelpe meg, kan vel ingen det!
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 13. september 2007 #8 Skrevet 13. september 2007 Håper du får hjelp da Er jo så praktisk å amme...har jo alltid maten klar og tilgjengelig, i riktig temperatur Men flaskebarn klarer seg jo bra de og Jeg er flaskebarn selv...tålte ikke morsmelk jeg da, og måtte få soya mme...gikk bra m meg og
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 14. september 2007 #9 Skrevet 14. september 2007 Nå har jo snulla vært delvis flaskebarn fra hun var 4 uker, og helvis siden hun var 2,5 mnd (eller...nå får hun jo fast føde i tillegg til mme!), og i mine øyne er det jo mye bedre enn å amme! Så derfor forbedrer jeg meg litt ekstra nå før spira kommer slik at amminga skal gå lettere, og kanskje være mer kos...det positive med den var jo at jeg sovna pga det, og for en som har slitt med innsovingsproblemer i mange år er det deilig!!!
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 14. september 2007 #10 Skrevet 14. september 2007 D er positivt ja Kommer nok an på øyet som ser hva som er best...d viktigste er jo å gjøre d som blir riktig for seg selv og barnet...og ikke stresse seg opp...som jeg leste i en bok, mamming er vel så bra som amming! Kosen trenger jo ikke å forsvinne selv om man gir flaske Bra m forberedelse, hjelper nok kanskje på d ja...Hvor lenge er d igjen til spira kommer nå da?
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 14. september 2007 #11 Skrevet 14. september 2007 Det viktigste var jo at snulla la på seg, og det gjorde hun med mme!:-) Hun har jo vsd, så ekstra viktig at vekta gikk opp. Melka forsvant forresten helt da jeg blei gravid og da var det ingenting å gjøre, men denne gangen har jeg ikke tenkt å bli gravid så fort etter fødsel, så da får jeg kanskje til å amme lenger! 8 dager til termin i dag, og sist gang fødte jeg 8 dager før termin, så spira kan strengt tatt komme når som helst...sist fødte jeg jo på 20-årsdagen til venninna mi,- kanskje jeg føder på din 25-årsdag nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå