Gjest Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 På dagen er hun en engel, men om natta er det KUN skriking...Blir helt gal av dette... vi har prøvd ALT som kan prøves, men det er ingenting som hjelper... hun vil ikke sove uansett. vil bare ha mat mat mat men kan jo ikke fore henne i all evighet heller... når sånn ca begynner de å sove skikkelig på natta? hun er straks 8 dager...
¤MegOgMini¤ Skrevet 13. september 2007 #2 Skrevet 13. september 2007 8 dager?? Da må du finne frem tolmodigheten hehe... Min er 13måneder og sover fortsatt ikke heeeele natten i strekk.. og 8dager er det vel normalt med nattmat Prøv å snu døgnet... men litt vanskelig så tidlig det og da...
LisaColli Skrevet 13. september 2007 #3 Skrevet 13. september 2007 snuppa var sånn hun også, litt av og på, fram til hun var ca 2 mnd. hun måtte bæres rundt eller puppes konstant. slitsomt!!! da hun ble 2 mnd kunne vi legge oss begge to sammen kl 23, og da sovnet vi. har sovet i egen seng fra 4,5 mnd, men skriker enda om natta noen ganger da, hehe.. er 8 mnd nå.
Fraggelhysa! Skrevet 13. september 2007 #4 Skrevet 13. september 2007 8 dager er nok ikke gammel nok til å skjønne noe som helst. Joda, du skal bare amme så ofte hun vil ha. Det gjorde jeg. Vi hadde lillefraggel i senga sammen med oss de første ukene, da ble det straks litt mer søvn.
Gjest Skrevet 13. september 2007 #5 Skrevet 13. september 2007 Vår begynte å sove skikkelig på natta når vi gav ham mme på flaske i tillegg til pupp, da ble han skikkelig mett og sov som en stein. Ellers så er babyen din så liten enda at det er dårlig med rutiner ... vi har begynt å se et mønster nå (Ådne er straks 8 uker) er ikke helt fornøyd med mønsteret som innebærer søvn fra to om natta til 11 om formiddagen, men vi får i hvertfall godt med søvn de fleste nettene selv om vi helst hadde sett at natta startet noe tidligere. Andre netter er det bare texas... Har forstått det som at de får mer rutine fra ca 3 mnd. Lykke til og *god natt* :-))
Mamma til 3 <3 Skrevet 13. september 2007 #6 Skrevet 13. september 2007 Sønnen min er 9 mnd og sover fortsatt dårlig om natta. Men babyen din er bare 8 dager gammel og det tar litt tid før man får noen rutine på ting. Bare ta fram tolmodigheten så blir det bedre etterhvert=)
Anne-B. Skrevet 13. september 2007 #7 Skrevet 13. september 2007 Babyer er ca 3 mnd før de skjønner at det er forskjell på natt og dag, det har med hormonproduksjon å gjøre. Det sa i alle fall jordmor på sykehuset. Kanskje hun reagerer på mat som du spiser utpå kvelden? Hun vil nok sove, men så er det noe som plager henne, også skriker hun fordi det kanskje gjør vondt og fordi hun blir utslitt i kombinasjon. Har ei tuppe på 12 dager her, hun skriker når hun har luft.. Sånn som i kveld. Ligger på armen til pappaen nå, plages litt med magen, pluss at hun er forferdelig trøtt, stakkar. :/
Olebrumma 4 barnsmor Skrevet 13. september 2007 #8 Skrevet 13. september 2007 Nyfødte spiser gjerne hver tredje time hele døgnet i hvertfall de første par månedene. Hvis din lille skriker etter mat veldig mye oftere enn det er det nok ikke bare sulten som plager henne. Sover hun mye på dagen og spiser sjeldnere ville jeg vekket henne for mating, slik at hun får fylt seg godt i løpet av dagen før natten begynner. Hvis hun skriker krampeaktig, og viser tegn til vondt i mageregionen, krøker seg sammen, blir stiv i kroppen og er utrøstelig kan det være at hun sliter med luft, prøv å hjelp henne til å rape, både etter måltidene og til skriketoktene gir seg, test litt sukkervann og se om hun roer seg, det virker ofte lindrende hvis den lille har luftsmerter. Etter 6-8 uker skal de klare å sove 6-8 timer på natten uten mat, men det variere veldig. Få henne til å spise mye de siste par måltidene før den tiden du har bestemt skal være leggetid for natten, tøm brystet for den fete melken kommer på slutten. Lag deg allerede nå et rituale for leggestellet, ikke skru på lys eller stell eller kos for mye om natten, slik at hun merker forskjell på natt og dag, det får du igjen for senere.
Snuppa mi og meg+spiren♥ Skrevet 13. september 2007 #9 Skrevet 13. september 2007 Sånn var jenten min og; så vi sammsov om natten... Det fungerte veldig greit! Hun ble da trygg på oss og ommgivelsene=) Fra hun var 6 uker har hun sovet i egen seng fra kl. 22 til ca. 7-9. Hun får mme da, siden jeg mistet melken etter 4 - 5 uker=( Lykke til!!
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 13. september 2007 #10 Skrevet 13. september 2007 Kan hende du har mindre melk på kvelden/natta enn om dagen, og det derfor er såpass forskjell i måten hun er. http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx
Gjest Skrevet 14. september 2007 #11 Skrevet 14. september 2007 hehe ja forstår jo selvfølgelig at hun skal ha mat hver tredje time på natta også og det er jo helt greit, men at hun faktisk ikke sover i det hele tatt gjennom natta??? begynner skrikingen klokken 10 på kvelden og sovner ikke før om morgenen en gang...trodde ikke babyer klarte å holde seg våken så lenge jeg... dupper av i små perioder på 10 min og så er det på an igjen... jaja, the joys of motherhood=) syns bare det er så rart siden hun sover mellom alle måltider på dagen. kanskje hun tror natt er dag? =)
Mathias&Andreas sin mamma:) Skrevet 14. september 2007 #12 Skrevet 14. september 2007 Jeg har en jeg å som ikke VIL sove på natta holder på å bli sprø(han er 8uker) Hjelper litt å la han bare ligge på puppen,men da sover jeg såå dårlig. Men han er sånn som din,sover kjempe godt på dagen men IKKE på natta! Har prøvd alt! Har du prøvd å bare la henne ligge på puppen(om du ammer da)? Eller roer hun seg ikke da heller?? Det går seg til men det er ikke noen trøst når man er kjempe trøtt. Du får sove litt på dagen,det er jeg nødt til:) Lykke til:)
heisand? Skrevet 14. september 2007 #13 Skrevet 14. september 2007 gi henne begge puppene og så tåteflaske med morsmelk etterpå, da skal jeg love at hun sovner. det gjør min sønn på 1 måned
Gjest Skrevet 14. september 2007 #14 Skrevet 14. september 2007 jepp, gir henne masse pupp. I går begynte jeg klokka seks på ettermiddagen og hun hang på puppen til klokken elleve. så begynte skrikingen, vi ga mme på flaske, mer pupp... fortsatte sånn... uff, er helt umulig dette... og når hun først sover en liten stund får ikke jeg sove fordi jeg bare ligger og venter på at hun skal våkne igjen... =(
Carnivale Skrevet 14. september 2007 #15 Skrevet 14. september 2007 8 dager?? De aller færreste nyfødte sover natta over i en alder av 8 dager da. De er ofte veldig urolige fra ettermiddagen og utover, gjerne med magevondt. Problemet er at de bruker maten/puppen som en trøst, så de spiser for mye, og så får de enda mer vondt i magen. Har du tenkt tanken på om hun har kolikk? ps: min yngste sov ikke en hel natt før han var 9 1/2 mnd, lykke til...
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 14. september 2007 #16 Skrevet 14. september 2007 8 dager?????? Jenta mi er 19 mnd og har ennå ikke sovet en eneste hel natt sammenhengende ennå!! Her er det hyl, skrik og grin, sutring osv fra hun legger seg kl 19/20 og helt til hun står opp - hun er sikkert våken minst 10-15 ganger gjennom hele natten!!! Får ikke fred nei... sukk...og det er kjempeslitsomt =( Men du kan jo prøve å gi henne litt ekstra melk, f.eks mme (morsmelkerstatning) på kvelden - kanskje du har for lite melk om kveldene? Ellers skal du jo selvsagt amme, amme, amme og amme hele tiden så lenge hun vil ha... Kanskje hun har økedager? Lykke til =)
Gjest Skrevet 14. september 2007 #17 Skrevet 14. september 2007 sier igjen: forventer IKKE at hun skal sove hele natta! ikke mesteparten engang. men trodde jeg kunne forvente å ihvertfall få en halvtime søvn i løpet av natta. for nå er det faktisk ikke soving i det hele tatt. vi sover på skift nå, fungerer sånn noenlunde... så nå ligger sambo og sover... det gjør heldigvis Anniken også da=)
Gjest Skrevet 14. september 2007 #18 Skrevet 14. september 2007 IGJEN: Ikke hele natta, men kanskje litt av den... sove mellom måltidene eller noe... forventer forresten ikke at det skal gå over nå, men bare lurte på om alle har det sånn, og om det aldri går over.... Sover ikke foreldre i det hele tatt? Holder de på sånn til de er 2 år eller noe? hehe...
Carnivale Skrevet 14. september 2007 #19 Skrevet 14. september 2007 Hehe, det føles som det aldri går over Men plutselig sover de...alt er en fase! Hold ut, det går seg til!
Gjest Skrevet 14. september 2007 #20 Skrevet 14. september 2007 Hehe ja får håpe det, går greit å sove på skift nå når begge er hjemme, men blir slitsomt når sambo skal i jobb igjen... Da må jo nesten jeg ha henne hele natta... og bare sove på dagen... og skal jo ha henne da også! kan jo sove når sambo kommer hjem fra jobb, men blir litt dumt å ALDRi se noe til han heller... Håper hun kommer inn i en rutine der hun sover mellom måltidene på natta i løpet av ikke så lenge, for når jeg ser hvor sliten jeg er etter bare 8 dager blir jeg litt redd for hvordan det skal bli hvis dette fortsetter i lange stunder...
Grorüd.. Skrevet 14. september 2007 #21 Skrevet 14. september 2007 Nei men hei Sauen! grattis som mamma!! synd at du haren nattevåker, men det kan jo hende det går over... får håpe det.Jenta mi har blitt 3 mnd nå, stor koser meg med henne.. Hun er en SMULE grinete på dagen, men har sovet hele natta (uten mat!!) siden hun var 1,5 mnd.. hun har for så vidt sovet natta gjennom fra dag 1, men da spiste hun på natta da.. er så deilig å få natte søvn, her legger hun seg kl 8 og står opp 6 for mat og sover videre til kl 10 så det er herlig... håper du får d sånn også etterhvert..=)=) ikke det at slike "skryte-innlegg" fra meg hjelper noe særlig for deg da=(=( trøsteklem..
Gjest Skrevet 14. september 2007 #22 Skrevet 14. september 2007 Heihei! det var lenge siden =) ååå håper ting blir sånn her også=) kunne godt hatt masse grining på dagen, men blir så frustert når det er på natta og vi er så slitne... hehe lurer på hvor mange mil jeg har gått i natt jeg... =P
Lykkekløver Skrevet 14. september 2007 #23 Skrevet 14. september 2007 Det er de første 6 ukene som er hardest å komme gjennom.. Det blir bedre!! Jeg var dønn sliten de første ukene. Men, sov når hun sover, og la huset flyte, kjøp ferdig middager og la mannen din lage den. Du skal bare sove og være matstasjon. Høres ut som hun tror natten er dagen, du får prøve å vise henne forskjell på døgnet, ha radio på om dagen, la henne sove ute eller i lyst rom. Om natten er det mørkt og stille og lite oppmerksomhet utenom mat og bleieskift. Hverdagen går seg til etterhvert.. Lykke til!
Gjest Skrevet 14. september 2007 #24 Skrevet 14. september 2007 takk skal du ha =) får prøve det... og så får jeg saumfare samtlige bøker jeg har om babyer og lese alt jeg kommer over om søvn =)
Gjest Skrevet 14. september 2007 #25 Skrevet 14. september 2007 8 dager?? sier bare en ting jeg frem med tolmodigheten.. Så små babyer er ofte rolige om dagen og urolige om natten, hvorfor vet jeg ikke. Men snuppa var hvertfall sånn i kanskje 2 mnd, og det var visst ikke veldig lenge sa hs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå