Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 Hvorfor mener du at de som stemmer frp er egoistiske?
Gjest ->>- Skrevet 13. september 2007 #2 Skrevet 13. september 2007 Fordi jeg mener helheten i FrPs politikk går ut på mer valgfrihet til individet og færre kollektive ordninger, mindre kollektiv velferd og større individuelle skatteletter, mer til de som klarer seg ok, mindre til de som behøver hjelp til noe, og gud forby at vi skulle stikke nesen utenom egne landegrenser.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 13. september 2007 #3 Skrevet 13. september 2007 Jeg er ikke pila men kan ikke dy meg. Fordi partiet fremmer enkeltmennesket. Man er sin egen lykkes smed. Du får hva du kan betale for. Og alt som er av offentlig skal bygges ned. Både innen helse og sosial - sektor. Og derfor er det et paradoks at mange som stemmer FrP er avhengige av trygdeytelser for å overleve, når FrP vil ha bort disse.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #4 Skrevet 13. september 2007 Tildels enig med deg, og jeg er uenig i mye av frppolitikken. Men jeg syns at det er sosialistene som er egoistiske. De har faktisk indirekte stått for mange voldtekter og drap ved å slippe inn så mange innvandrere og ikke ønske en strengere straff for kriminelle. Er ikke det egoistisk?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 13. september 2007 #5 Skrevet 13. september 2007 Hva er problemet i usa da som har strengere straffer og en regjering som er langt mer liberal enn FrP? Men likevel har en voldsstatistikk som ikke ligner grisen? I Norge har vi den laveste tilbakefallsprosenten for straffedømte i verden. Det må bety at systemet fungerer?
Gjest ->>- Skrevet 13. september 2007 #6 Skrevet 13. september 2007 Nei, jeg synes ikke det. Er heller ikke enige i premissene du legger for spørsmålet.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #7 Skrevet 13. september 2007 Usa er et stort land med en helt annen bakgrunn som vi ikke kan/bør sammenligne oss med. Men syns dere virkelig det er greit å slippe så mange innvandrere inn når så mange har behandlet oss nordmenn så dårlig? Drept og voldtatt oss, og tar ikke vårt rettsystem på alvor?
Gjest ->>- Skrevet 13. september 2007 #8 Skrevet 13. september 2007 Jeg synes vi burde anskaffe langt flere innvandrere, men behandle dem på en noe annerledes måte. Folk som dreper og voldtar bør straffes for det. Norsk rettsvesen har en del forbedringspotensiale, men jeg synes slett ikke sanksjonene skal variere etter gjerningspersonens opprinnelse.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 13. september 2007 #9 Skrevet 13. september 2007 Har aldri møtt noen som er blitt drept eller voldtatt av en utlending. Av nordmenn derimot. Hva skal vi gjøre med de nordmennene da som gjør sånne ting? De er tross alt i stort flertall.
harengutt Skrevet 13. september 2007 #10 Skrevet 13. september 2007 Jeg må bare blande meg litt i denne diskusjonen. Du mener altså at det er vår feil at innvandrere tyr til kriminell atferd? Og at vi bør skaffe flere når vi ikke klarer å håndtere de vi har? Jeg mener vel også at sanksjonene kan variere etter gjerningspersonens opprinnelse. Hvorfor hadde det vært så ille om vi i norge sender hjem de som ikke klarer å følge norsk lov? Det er helt vanlig å behandle gjester på en anne måte enn familiemedlemmer, ser ikke at det er galt...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 13. september 2007 #11 Skrevet 13. september 2007 Har aldri møtt noen som er blitt drept eller voldtatt av en utlending __________klipp og lim________________ jeg har ikke møtt så mange som har blitt drept jeg heller ;-)
harengutt Skrevet 13. september 2007 #12 Skrevet 13. september 2007 Doppler- Nordmenn er ikke i flertall, ikke når man ser på prosenten i hvertfall. Utlendinger topper statistikken over de som utøver blindvold ol. og er overrepresentert i norske fengsler. Jeg er for strengere straff for nordmenn også, men siden de er "familie" så kan man ikke sende den hjem, man bør prøve å hjelpe de etter beste evne. Gjester, derimot, bør ikke være velkommen lenger.
Gjest ->>- Skrevet 13. september 2007 #13 Skrevet 13. september 2007 Denne debatten er så kjeeedelig, og vi har gjort den tusen ganger før. Søk på dib og se om du finner min forrige utgreining om saken. Men veldig kort utbrodert; Nei, ikke vår feil. Men det betyr ikke at Norge A/S ikke kan håndtere innvandringen på en langt bedre måte. Hjemsending ille fordi det ofte er snakk om å sende hjem til land uten fungerende rettsvesen (som vil lede til flere ofre) eller til rettsvesen som idømmer straffer jeg finner etisk uforsvarlige. Mener dessuten at skal man først ta til seg mennesker (jeg vil øke flyktningekvoten, ikke nødvendigvis den generelle innvandring) tar man dem med hud og hår, ikke bare beholder de som er til ens fordel og kvitter seg med problemene. Jeg bruker ikke sende eldstes kompis hjem til sin brutale far med beskjed om hvor vrang ungen har vært heller, selv om han er gjest i familien. På veldig teoretisk grunnlag mener jeg vel forsåvidt også at nasjonalstaten og statsborgerskap er moralsk betenkelig, men så utopisk er jeg ikke i realpolitieken.
KaMa Skrevet 14. september 2007 #14 Skrevet 14. september 2007 Så det du mener, kort og godt, er at de flyktningene, asylsøkerene osv som kommer til Norge, ikke fordi de er på leit etter et land de kan utnytte på det groveste, men fordi de ikke kan være i sitt eget, skal være oss evig takknemlige og la alt av traumer de har opplevd legges igjen på grensen? Poenget er at du kan ikke legge ansvaret på enkeltindividene for et system som ikke fungerer som det skal. Tar vi imot mennesker med bagasje, har vi også et ansvar i forhold til hvordan dette mennesket skal få bearbeidet evt traumer, deretter integreres i vårt samfunn.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2007 #16 Skrevet 14. september 2007 Derfor skal vi drite å ta inn mennesker med baggasje, og heller ordne opp i vår egen først og fremst.
KaMa Skrevet 14. september 2007 #17 Skrevet 14. september 2007 Vel, det er jo den rette frp holdningen. Noen av oss i dette landet skjønner at vi har fordømt mye bedre vilkår her enn folk andre steder. Og som en ressusterk nasjon har vi også et ansvar for folk som ikke er like heldig stilt. At man ikke klarer å hoste opp en god nok psykiatripolitikk i Norge er ingen god nok grunn for å stenge grensene. Men det er en god grunn til å fokusere på hvordan gjøre den bedre, og det gjør vi ved å forstå at det er politikken det er noe galt med, ikke individene. De har vi en plikt til å gjøre det vi kan for, uansett.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 14. september 2007 #18 Skrevet 14. september 2007 Aldri møtt noen som senere er blitt drept?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 14. september 2007 #19 Skrevet 14. september 2007 FrP statistikk. Det er flest nordmenn som begår lovbrudd uansett hvordan du vrir på det. Men ja, innvandrere er overrepresentert. Og det er synd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå