Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 Hei. Jeg er i uke 38 + 5 og har gjennom store deler av svangerskapet hatt masse kynnere, som er kraftige.. Har dabbet litt av de siste ukene egentlig. Men det jeg lurer på er, idag så har jeg plutselig fått slike kraftige mensenkramper i korsryggen, har også hatt endel kraftige kynnere, men ikke sammen med mensenkrampene. Kan dette ha noe for seg ? Eller er det bare sånn at mensenkrampene må komme i kraftige tak sammen med at magen strammer seg og blir steinhard. Eller kan dette være tegn på modning ? Er veldig klar over at dette ikke er tegn på at fødsel er i gang, men ble sjekket for modning for en ukes tid siden, og det var ikke antydning til det engang. Betyr dette kanskje at prosessen ihvertfall såvidt har begynt ? Setter stor pris på svar, da jeg er ei uvitende førstegangs
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 13. september 2007 #3 Skrevet 13. september 2007 Det er nok modning du opplever!Så neste gang du blir sjekket for modning er jeg sikker på at du har kommet lengre enn sist du ble sjekket!Både mensmurringene og de kraftige kynnerne er tegn på modning selv om de ikke nødvendigvis kommer samtidig=)
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #4 Skrevet 13. september 2007 Ååh, herlig. Der reddet du kvelden/natten min :-D Da kan jeg bare fortsette å ha det vondt, bryr meg egentlig lite, for nå vil jeg at ting ihvertfall skal begynne å skje :-) Når jeg var hos JM sist så var alt helt lukket og ingenting tydet på at noe skulle skje i nærmeste fremtid.. Så, tuusen takk for trøstende ord. Måtte mensensmertene og kynnerne strømme på, hihi! Et lite spm bare. Om smertene skulle bli for kraftige så jeg ikke får sove, er det da ok å ta et oar oaralgin forte ? så lenge man ikke tar det daglig, men ihvertfall får litt søvn ? Eller skal man bare holde seg til paracet ? (dette har ikke noen vikrning på meg desverre)
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 13. september 2007 #5 Skrevet 13. september 2007 Nå er jeg usikker på styrken på paralgin forte, men jeg fikk beskjed av jordmor at jeg godt kunne ta et par paracet eller pinex dersom smertene skulle bli for plagsomme(har det nemlig akkurat som deg nå, med sterke kynnere og mensmurringer). Leser nå i felleskatalogen at "data fra gravide kvinner som har brukt preparatet indikerer ikke skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet". Men langvarig behandling med paralgin forte anbefales IKKE=) Krysser fingrene for at vi begge får en natt med både mensmurringer og kynnere=)Viktig med litt smerte nå=)
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #6 Skrevet 13. september 2007 Da satser jeg på at om det blir riktig ille i natt, at jeg kan ta paralgin forte uten å engste meg for mye om det :-) Tusen takk for svar. Og ja, la smertene strømme på, så vi drives nærmere målet :-) Ser du er på overtid og hadde termin den 7 September, så jeg skal håpe og krysse litt ekstra fingre for din del :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå