Gå til innhold

graviditet og vikariat..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spør dere her inne siden dere allerede er gravide og kanskje selv har måttet ta stilling til dette..?

Jeg er ikke gravid men sambo og jeg ønsker å prøve snart. Jeg er i et vikariat som varer ut året. Etter dette er jobbsituasjon usikkert. Sambo er i fast jobb. Vi lurer igrunn på om vi bare skal sette i gang prøvingen nå, eller om vi skal vente til over nyttår for å se an jobbsituasjonen da. Vanskelig dette... Noen som har vært i samme situasjon og som vil dele med sine erfaringer? Håper noen vil svare:) Hilsen oss to klare

Videoannonse
Annonse
Skrevet

beklager, så først nå at dette forumet er for dem som prøver å bli gravide.

Men kanskje dere har noen tanker rundt dette likevel?

Skrevet

For å få fødselspenger må du ha jobbet 6 av de siste 10 mnd før permisjon. Kan du ikke spørre om vikariatet ditt vil bli forlenget? Ikke så lenge til årsskiftet og greit å vite uansett graviditet eller ikke. Mange bruker jo en stund på å bli gravide også. Lykke til!

Skrevet

Reglane for dette er at du må ha vore i jobb seks av dei siste ti månadene før fødselen for å ha rett til betalt svangerskapspermisjon, men dagpengar er faktisk likestilt med vanleg lønnsinntekt. Det er dei gode nyhenda. Problemet er at dagpengar jo berre er 60 prosent av lønna i siste likningsår (eller gjennomsnittet av dei tre siste dersom dette er høgare). Dersom permisjonspengar blir utbetalt med utgangspunkt i dagpengebeløpet (og det trur eg), vil jo utbetalinga bli tilsvarande lågare. Så spørs det om de evt har råd til det.

Lykke til, i alle fall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...