Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 Jeg spør dere her inne siden dere allerede er gravide og kanskje selv har måttet ta stilling til dette..? Jeg er ikke gravid men sambo og jeg ønsker å prøve snart. Jeg er i et vikariat som varer ut året. Etter dette er jobbsituasjon usikkert. Sambo er i fast jobb. Vi lurer igrunn på om vi bare skal sette i gang prøvingen nå, eller om vi skal vente til over nyttår for å se an jobbsituasjonen da. Vanskelig dette... Noen som har vært i samme situasjon og som vil dele med sine erfaringer? Håper noen vil svare:) Hilsen oss to klare
Labambie Skrevet 13. september 2007 #2 Skrevet 13. september 2007 Hei! Jeg er/var vel i sånn noenlunde samme situasjon som deg. Jeg hadde jobb fram til 30.juni,samme måned som jeg tok svenneprøven. Etter da,var det usikkert åssen det blei. Vi blei gravide i mai! Ting gikk litt fortere enn vi trodde det skulle gå. Men,jeg kasta meg på og søkte jobber som en idiot. Måtte bare gjøre det. For å få krav til permisjon med lønn,må man ha jobbet 6 av de siste 10 mnd. Jeg sier at dere bare kan kjøre på,men at du da bør søke på nye jobber nå,så du er sikret. Mitt råd!