Kirsebæra Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 noen som vet om det faktisk er mulig å jobbe i noen år innefor helsevesenet for så å gå på høyskolen innefor helsefag UTEN å ha almenn påbygging eller vanlig allmenn? Har nemlig hørt at dersom man jobber som f.eks hjelpepleier i fem år og er over 25 år så kan du komme inn på høgskolen uten noen studie kompetanse...men...men men...er det riktig? har så lyst å bli jordmor, men takler rett og slett ikke tanken på ett år på almenn.... anyone?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 13. september 2007 #2 Skrevet 13. september 2007 Finn deg en studieveilder. Det finnes noe som heter realkompetanse som du kan få dersom du har jobbet sånn som du beskriver. Men reglene kan jeg ikke. Men jeg tror det er mulig.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #3 Skrevet 13. september 2007 pell deg inn på skravlesiden, din skravlekjerring.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 13. september 2007 #4 Skrevet 13. september 2007 jepp, 23/5-regelen. etter fylte 23 år holder det bare at du har bestått de faga som gir studikompetanse + riktig antall timer selvfølgelig, eller så kan man søke etter å ha oppnådd fem års praksis...men akkurat hva dette innebærer og om man må ha noen fag i tillegg, det vet jeg ikke:)
Gjest sug lut satan i toern Skrevet 13. september 2007 #5 Skrevet 13. september 2007 pell nesa og hold snavla, anonym.
Kirsebæra Skrevet 13. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 13. september 2007 tusen takk for svar, og anonym: gå å få deg ett ligg, du er så gretten!