Gå til innhold

Hvorfor er menn diplomater

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke ironisk at det er flest menn i verden som er diplomater? Ikke rart det er mange kriger i verden;-)

Grunnen til at jeg skriver dette er at jeg synes det er så utrolig mye krangling mellom "bio"mødre og "ste"mødre. Selv er jeg en "bio"mor som ikke gidder å krangel med nye damer, så jeg har lagt alt opp til far, han kan få se sønnen sin når han vil, men han må bare gi meg beskjed 2-3 uker før(vi bor litt langt unna hverandre), så far har ikke sett han siden påske....jaja det er hans tap. Jeg har ikke lyst til å være den som ødelgger mellom han og dama. Jeg synes dette er opp til faren å ordne opp i slike ting. Hadde jeg fått meg ny type som hadde barn fra før og som var med oss hadde jeg aldri akseptert at de barna skulle få særbehandling. Jeg tror også barn er veldig tilpassningsdyktig, men samtidig tester de jo ut grenser hele tiden. Alle oppfører seg jo som et eksempel anenledes når de er ute og spiser på resturant enn når de sitter hjemme.

Så over til det med menn og diplomater. Jeg synes kanskje det er for mange menn som er for feige. De tør rett og slett ikke å si fra, hverken til barna, "bio"mor eller "ste"mor. Det virker som menn tror at alle jenter som møter et barn bare blir helt forelsket med en gang og synes de er sååå nusselig. Så da lesser han oppgavene om å bli enig om alt mulig over på mødrene (og ja her mener jeg begge). Så hvordan kan det ha seg at det forsatt er flest menn som er diplomater? Hvordan skal de kunne snakke seg til fred når de ikke klarer det på hjemmebane en gang? Jeg tror heller vi burde søke oss inn på diplomatskolen!

Som et eksempel til slutt kan jeg jo si at egentlig er min sønn ganske så veloppdragen, men ikke når han er sammen med faren for der er det jo ingen grenser.....gutten jobber så hardt han kan han men finner ingen grenser, kun godteri.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så sant så sant:-)

Jeg synes at en far har gjort en elendig jobb når disse hatforholdene utvikler seg uten sidestykke (biomor/stemor). Det er jo helt urimelig at stemor skal ta over rollen som mamma og det er helt urimelig at bio og stemor skal måtte ta oppgjørene seg imellom. Nei, det er jammen på tide at mennene tar ansvaret for egne barn og at de inkluderer på rett vis. Og er det noen som skal ta de store avgjørelsene når det gjelder barna, så burde alle de voksne kunne møtes og diskutere dette før barna blir involvert.

Men, det er jo alltid et men, det finnes personligheter i begge leire som ikke er interessert i samarbeid uansett og det handler mye om hvor man selv er i livet tror jeg. Er man trygg og fornøyd har man også mindre behov for å hevde seg over en x eller y;-))

Jeg er sikker på at verden hadde sett ganske så annerledes ut om flere kvinner var i diplomatiet:-))

Skrevet

Diplomat? det synes jeg var en alt for snill tittel du gir mennene..

Innimellom vil jeg definere menn som pingler! Ikke står de opp mot eksene og ikke står de opp mot damene sine..

Nei, diplomat meg i r... PINGLER er det rette ordet!

Skrevet

hehe nå tenkte jeg mer på i jobb sammenheng. Det at det finnes mange menn der ute med tittelen diplomat som liksom skal prøve å få slutt på kriger;-)

Skrevet

De usynlige mennene som gjemmer seg bak innleggene her inne, er mer for passivitister å regne. De vil ikke bære våpen:-)

Skrevet

Jeg er faktisk diplomat fordi Marie-S gav meg ideen via denne tråden.

Et nick skal jo en mann ha :-)

Men travelmor kan gjerne regne meg for passivitist. Det er korrekt at jeg ikke vil bære våpen. Så fyr løs jenter!

Skrevet

Ler og ler....føler du at du fortjener det nicket da? Eller er det min beskrivelse som passer best?:-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...