katlinka Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 Skal bake til barndåp.. Har prøvd en oppskrift, men ble ikke så veldig fornøyd med den..hehe.. kan hende jeg gjorde noe feil da.. men uansett.. har du en god oppskrift?
FuriLaks Skrevet 13. september 2007 #2 Skrevet 13. september 2007 Har ikke lagd den selv, men den smaker HIMMELSK når svigermor lager den:) Suksessterte 250 g. malte mandler 250 g. melis 6 eggehviter, stivpisket Bland sammen i en bolle, rør inn den stivpiska eggehviten. Stek halvparten i en smurt form med bakepapir i 15 – 20 min, på 150 – 160 ۫C. Stek andre halvparten etterpå. Fyll: 6 eggeplommer 1 dl. kremfløte 125 g. sukker 150 g. smør Vaniljesukker Eggeplommer, fløte og sukker kokes opp i en kjele. Bland inn smøret trinnvis, da må det ikke koke! Ha til slutt i litt vaniljesukker. Pynt med litt revet kokesjokolade på toppen.
FuriLaks Skrevet 13. september 2007 #3 Skrevet 13. september 2007 Hahaa, aner ikke hvor det andre der kom fra, men det skulle stå 150- 160 g r a d e r..........
Gerbera og avleggerne :-) Skrevet 13. september 2007 #4 Skrevet 13. september 2007 Det er litt seint og jeg er trøtt og treg i oppfattelsen, men jeg forsto ikke helt hva du mente med at du skulle steke halvparten føst og halvparten etterpå? Skal det være flere etasjer i kaka?
katlinka Skrevet 13. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 13. september 2007 Takk takk.. denne så litt mer smakfull ut enn den oppskriften jeg allerede har..
katlinka Skrevet 13. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 13. september 2007 Sånn at man har fyll i midten derfor 2 deler... så slipper man begynne skjære og greier.. ikke så veldig lett på mandelbunner...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå