Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg i dette kaoset av vintersko til barn???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså:ungen er 2 år.Har bred fot.Har tenkt på noe gore tex greier.Men er jo masse forskjellig,til forskjellige piser.eksempel.

skoringen cherrox og vintersko til 499kr

MX sport viking goretex igglo eller noe slikt med borrelås 499 på kamaje-

Hørt snakk om SOREL noe slags cherroc/støvel sko...

Må være lett å ha på og gode og varme .HEEELP!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært å sett på viking og ecco!

Jeg kjøper ecco til meg selv fordi det er gode sko. gode å gå i, lette osv.

Her blir det ecco støvler i gore tex til lillepilten. Han har fortjent det beste på sine føtter.

De er lette og myke! Synes viking sine var mye stivere.

Han går litt på innoverskjær på en fot, og vi er også opptatt av at sålen inni er riktig i forhold til det. Det er mange av de billige skoene som ikke har bra nok såler. Selv om de nok er både varme og vanntette!

Men hører mange skryter av Sorel. Jeg kjenner ikke til de, men har tenkt å kikke etter det før jeg drar visakortet.

Skrevet

ok,tusen takk for svar.Hva er ppris på ecco sko?

Skrevet

Jeg lurer meg inn på tråden din Pittamitta, for jeg er også veldig i tvil med tanke på valg av vintersko til snuppa på snart 2,5.. Jeg tenkte egentlig å kjøpe skikkelige goretex sko. Men så ser jeg jo hvor utrolig møkkete og våte ungene blir i bhg og goretexsko bruker lang tid på å tørke når jeg vasker dem (og vaskes må de jo ellers stoppes jo porene til av dritt)... Og tenker da på det skoringentilbudet med cherrox og skofustex. Hadde skofustex i fjor og det funka bra, men da var heller ikke snupp ute i spes møkkete vær på samme måte som nå... Hva hadde dere andre valgt? Ett par dyre ecco i tillegg til støvler eller et par cherrox og et par skofustex til prisen av et halvt eccopar??

Skrevet

ca 700 tror jeg! Mamma får litt rabatt et sted, så jeg skal bli med henne!

Skrevet

Åje,velkommen skal du være

Yaddaline !! :-)

håper flere svarer oss:-)

Skrevet

Skal kjøpe ecco til guttungen her og ett par med viking thermo støvler. Trenger to par i vinter.

Jeg synes selv at Skoringen sine cherrox`er er mye tyngre og mer klumpete, og synes ikke skoene sitter like godt på foten som ecco sine. Men dette kommer jo veldig an på fotfasong o.l

Så jeg kjøper det jeg mener passer gutten min best, uavhengig av pris. Finner en billige og bra sko er jo det flott, men betaler gladelig mer for sko som sitter bedre på foten. Han skal tross alt gå veldig mye i de skoene.

Og har enda til gode å høre klager på ecco sine sko, selv om det sikker finst de som er misfornøyd med dem også =)

Skrevet

dette kom fram da jeg la inn linken

Page Not Found

The page you requested is either unavailable or no longer exists.

Please use the links to the left to find the product(s) or information you need.

er slik man må bestille fra utlandet dette?Det dumme er vel at ungen må nesten prøve skoen i og med den brede forten og høy rist...

Skrevet

Har veldig god erfaring med viking sine goretex. Ecco sine er litt lave over vrista og passer ikke alle føtter. Men vi har hatt disse også, og de var bra, men vi satser på viking.

Skrevet

Sorel/Kamik skoene har de på Spor1 (Varebørsen), har både helt vanntette og vannavvisende. Kostet hhv. 599 og 399. Blir ikke SÅ mye billigere å bestille fra USA ettersom frakten er på 20$ (de jeg så bilde av var de vannavvisende til 19$, da sparer man 170 kr., men veldig greit å prøve, snuppa måtte hvertfall ha større strl. enn jeg trodde). Jeg kjøpte de vanntette ettersom de er såpass store at hun kan bruke dem som støvler til våren, tar bare ut innersokken. Syntes også det var greit at dersom hun likevel skulle bli våt går det raskere å tørke ettersom foret kan taes ut, og innersokker er fin som tøffel også. Eneste minus er at de var litt klumpete, men forløpig stabber hun jo bare rundt, sko eller ikke, virket som hun beveget seg greit i dem. Tåler ned til -40 (som om jeg har tenkt å sende ungen ut i -40 ;o). Dumt at jeg allerede har kjøpt Cherrox, hadde jo ikke trengt det likevel, men de får være ekstrasko hvis hun nå skulle bli våt.

Skrevet

Har kjøpt Kamik Artic Bear (tror det var det de het) og Kamik Snowkone til våre jenter. (Vi bor i Finnmark da). Bestilte hos aktivebarn.no. Har vært førnøyd både med Kamik og Sorell. Tror Sorell er smalere. Har også Sorell selv. Deilig når en er ute med ungene.

Skrevet

Jeg hadde tenkt å bestille kamik til eldste mi fra sierratradingpost. Har vanligvis ca str 34, og etter litt surfing fant jeg ut at str 2 sikkert var riktig for henne.

Så var jeg innom MX Sport i går, der hadde de en type kamik til 699,-. Jenta prøvde str 2 og sa at de var for trange. Prøvde str 3 og det var bedre, men de var altfor smal og større størrelser ble for lang. Konkluderte med at det var bra vi ikke hadde bestilt..

Men i dag var vi på Intersport, der hadde de en annen type kamik til 599,-. I disse var str 1 mer enn stort nok, bred og god, og personalet sa at de var "gode i størrelsen". Eneste synlige forskjellen var at det var borrelås på de på MX Sport og strikksnøre på de på Intersport.

Hvorfor i alle dager er de så forskjellige i størrelsen?

Skrevet

På de jeg kjøpte fra Sierra var det både borrelås OG strikksnøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...