Blåttkryss Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 Har så smått begynt å titte i butikkene og ser de har både mais ris og havre(?) grøt til 4 mnd... Hvem av de bør jeg begynne med og hvorfor? Nå har jeg ikke tenkt å prøve før hun er 6 mnd om ikke hun vil ha før, men jeg skal vel fortsatt begynne med 4 mnd grøten?
Gjest Skrevet 13. september 2007 #2 Skrevet 13. september 2007 tror det blir lettere for magen at du begtnner med 4 mnd grøten ja.. min likte veldig godt maisgrøten.. likte ikke risgrøten.. mais grøten er også litt bedre for magen har jeg hørt.
snartmammapåny Skrevet 13. september 2007 #3 Skrevet 13. september 2007 Vi begynte med maisgrøt. HAdde hørt at den var mild for magen (Samme med risgrøten) og så innholder den ikke gluten. Så tenkte å begynne med et glutenfritt alternativ siden jeg begynte med grøt da småen var bare 3,5mnd. HElsemyndighetene anbefaler å begynne med mat som ikke innholder mange indigrienser. I barnemat er dette trin 1 (også merket med FRA 4mnd). Så om man skal følge helsemyndighetenes råd så er det nok best å begynne med 4mnd grøt selv om barnet er eldre. 4mnd-grøt betyr bare at det er ok FRA 4mnd og oppover i alder. Altså trinn 1, det barnet bør begynne med.
Diva Muffin Skrevet 13. september 2007 #4 Skrevet 13. september 2007 Vi var litt ubestemmelige. Kjøpte mais og havregrøt i Sverige, særlig maisgrøten gikk ned på høykant. Så viser det seg at den norske er helt annerledes, og den nekter hun å spise. Så det har gått i Holle hirsegrøt her, den klumper ikke, er sunnere og koster nok en del mer. Men foreløbig går det så lite grøt at det ikke er snakk om noen kjempeutgift. Tror ikke jeg kommer til å bruke Nestle igjen.
Blåttkryss Skrevet 13. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 13. september 2007 ok! Takk for svar jenter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå