Gå til innhold

babissen min har verk i øyet...

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det renner fra høyre øyet hans, og når han har sovet, så har det stivnet fast.... What could it be??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

øyekatar kanskje? drypp mm i det om du har.

Skrevet

tette tårekanaler tenker jeg.

vi fikk i hvertfall beskjed av lege at så små babyer ikke får øyekatarr....

tørk det bort med en våt pommulsdott og drypp øyet med morsmelk. det kan hjelpe. gutten vår hadde sånne tette kanler til han var over 6 mnd han..

Skrevet

Er det sånn guloransj? Mini hadde også det et par uker etter fødselen på det ene øyet, er visst ganske normalt. Vi vasket bare med våt klut flere ganger om dagen, gikk bort etterhvert.

Skrevet

Dersom han ikke er rød på øyet så er dette ganske vanlig for nyfødte babyer. To av mine tre har hatt puss og rennende øyne/øye de første 4-6 ukene etter fødselen. Tørk vekk med en bomullpads dyppet i avkjlt kokt vann og vask fra ytre øyekant og mot neseroten noen ganger for dagen og drypp med morsmelk (om du har det), så går det seg til etterhvert. Blir øyet rødt bør du kontakte HS eller lege, da er det blitt betent.

Skrevet

tull og tøv! babyer FÅR øyekatarr.

Min har det...men han har også hatt tette tårekanalaer....det du skal se etter, er om han er rød inne på det hvite området på øyet...hvis hanikke er det, er det nok bare tette tårekanalar og det begynner å løse seg opp, dersom han er rød på øyet så dra til legen å få kloramfenikol til h*n=)

eller mm hvis du har...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Oki, takk skal dere ha :o) Nei, ikke rød på øyet.. bare sånn slimete puss.. Skal prøve med mm. Jeg tenkte på det, men i øyet virka litt drastisk :( Hehe :) Takk takk jenter!

Skrevet

Vi var på legevakta når snuppa var 1 uke gammel. og hun hadde øyekatarr sa legen.. var helt klistra igjen stakkars.. prøvde med mm først men fikk en salve til slutt.. gå til legen visst det ik gir seg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...