Gå til innhold

Ser stadig at det skrives om dårlige mødre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ammer man ikke er man dårlig mor

Kjøper man ikke Reima, er man dårlig mor osv osv........... , men jeg må inrømme at jeg aldri har sett at noen har sagt at man er dårlig mor på grunnlag av feks dette.

Ikke ta dere nær av at noen synes at deres valg er det beste for de!!!!!

Herre gud........gjør som dere vil!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har jeg ikke lagt merke til.

Er vel ikke noen som er såå usikker på seg selv at de tror de er dårlig mor basert på kommentarer her inne??

Skrevet

Tror ikke dette innlegget vil synke inn her inne..

Her er det alltid noen som vil ganske så glatt få andre til å føle seg som den verste moren som finnes i hele verden bare for en bitteliten enkel ting,,,

De skulle bare visst at selv om dette er et nettforum og en bør ta ting med en klype salt så kan det alikevel såre og sette spor..

Men men....

Skrevet

Må bare legge til en ting - det er ofte de som føler seg truffet i disse diskusjonene som hyler opp om å bli kalt dårlig mor osv osv... Tror nok det bunner i dårlig samvittighet, selv om de nekter å innrømme det selv...

F.eks. - jeg har gitt MME fra fødselen, gidder ikke en gang hisse meg opp over de som mener at det er synd på ungene mine osv osv osv, for jeg er sikker på at jeg har gjort det som er riktig i vår situasjon, men sånn er det tydeligvis ikke for andre...

Skrevet

Enig! Her mistolkes ting i hytt og gevær, folk legger mye mer i ting som skrives enn hva som er ment osv...

Jeg driter i hva andre kler på ungene sine og om de brukte smertestillende under fødsel osv, og forventer at folk skal drite i mine valg også. Jeg er voksen nok til å stå for de valga jeg tar, og om noen er uenig i det så bryr det meg nederst på ryggen. :o)

Skrevet

Enig.

Folk er for nærtagen. Det må være lov å være uenig uten at man skal bli beskylt for å kalle andre en dårlig mor.

Fordi om jeg er opptatt av feks amming og er anti skrikekur, så betyr ikke det at jeg syns de som mener motsatt er dålige mødre. Også må jeg få lov til å si hva jeg mener uten å få slengt tilbake at jeg prøver å være bedre enn dem osv.

Jeg har da full respekt for de som mener det motsatte, men man må tåle at andre ville valgt anderledes.

Skrevet

nå har jeg gått rundt og trodd at de som brukte våtservietter var de dårlige mødrene, men skjønner jo at definisjonen skifter omtrent like ofte som jeg vasker gulvet ;)

Hvis noen mener det er dette som setter standarden for ei dårlig mor er det mange som lever med dårlige mødre.

Og forøvrig driter jeg i om mødre bretter frem puppen eller flaska.

Skrevet

Jeg elsker ungen min. Jeg gjør det jeg synes jeg burde for henne. Hva andre måtte mene om mine valg av klær og hvorvidt jeg ammer driter jeg så hardt i at det nesten ikke kan beskrives ;)

Desverre er det mange som lar seg kue av bygdetrollet og andre uhumskheter, hvor kjærlighet og omsorg måles i penger og hvor slunkne pupper man har. Det krever selvtillit å heve seg over det, det er kanskje noe unge førstegangsmødre ikke alltid har flust av?

Skrevet

Joooda, ble faktisk kalt dårlig mor en gang her inne siden jeg sluttet å amme når tuppa var 3 mnd og sa jeg ikke hadde litt dårlig samvittighet engang og at tuppa mi hadde det like bra som mm barn :) kreket fikk seg til å si at hvis jeg virkelig trodde på det så var jeg faktisk en dårlig mor. Bare lo jeg, tenk å være så dum hehe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...