Gå til innhold

for opptatt av vekt til ufødt barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

synst folk her inne er veldig opptatt av barnas vekt.lurer egentlig på hvorfor.det er ingen som vet med ca hvor mye barnet veier da det blir født..og en ting er i hvertfall sikkert at barnet blir ikke 7 kg,hehe.om jeg får en liten unge eller stor unge så kommer jeg til å være like glad i det uansett.i uke 17 veier alle fostre like mye.dvs at de gjør det sikkert hele veien, men med tanke på hva mor putter inn i munnen gjør det et utslag på om den kommer til å veie gjennomsnittlig eller mer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har ikke bare med hva man putter i munnen!!Jeg har født store barn,og ja,jeg har spist litt mye sukker.Men min mor har født like store barn,meg og min bror ihvertfall. Vi er ganske lange begge to nå i voksen alder og har alltid vært høyere enn gjennomsnittet. Hun spiste bare epler når hun skulle kose seg og fikk avsmak på søte ting. Så det har med gen og arv også å gjøre,ikke bare hva man putter i seg. Mine barn er også større enn gjennomsnittet nå og ser eldre ut enn de er. Men de spiser sunn mat og veldig lite godis,så de skulle nok være store fra starten av. De har aldri vært tykke. Lange mødre får oftere større barn for de har større plass enn korte damer.

Skrevet

Jeg er opptatt av hva babyen i magen veier fordi den tross alt skal presses ut.

Når babyen først er ute er jeg selvfølgelig like glad i den om den er tynn eller tykk. Men jeg er livredd for en fødsel med stort barn.

Skrevet

Jeg spiste noe sykt mye. La på meg 38 kg, men ungen var født på termin og veide 3500g.

Skrevet

Jeg er totalt uinteressert i nøyaktig vekt på babyen, men er interessert i størrelsen, så man er forberedt på evt komplikasjoner. Fødte et barn med stor hodeomkrets sist (noe det arvet fra pappaen), og det gikk bare såvidt, noe særlig større så hadde det blitt hastesnitt. Tenker derfor det er greit om man er forberedt denne gangen, og f.eks kan sette i gang fødselen litt tidligere (i stedet for at jeg går to uker over som sist), for å øke sjansen for at jeg kan føde vaginalt og slipper ks.

Skrevet

Jeg er intereseret i å følge med på at den vokser! Selvfølgelig.Magen min er veldig liten i forhold til hva den har vært v tidligere sv sk.Kan faktisk fortsatt omtrent ligge på magen å sove om natta.Da begynner jeg å spekulere.Og v siste ul (pga tverrleie) var hun faktisk minus 20 prosent i vekst..men ingen som er bekymret,bortsett fra meg...Komme ut snart og få ordentlig mat tuppa :-)

Skrevet

Altså, jeg har ikke bedt om å få vite hvor mye gutten min veier. De sa det bare.

Å hvis vekta til ungen blir påvirka av hva morra putter i seg, er det noe som skurrer hos meg! Gutten min er under gjennomsnittet å jeg spiser konstant, å det er IKKE bare sunn mat!!! Drikker masse cola også. Potetgull, mc donalds mat, ja you name it. Ungen min blir ikke større uansett.

Så det samme gjelder nok store unger.

Skrevet

Bekymret for morkakesvikt jeg da..jo mer man vet jo mer bekymra blir men..må følge med! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...