Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pappaen til sambo til min bror, altså barnas onkel, har mistet pappaen sin. Ungene har aldri sett han, bor i en annen del av landet. Bør vi da snakke med barna om det?? De er jo bare 4 og 2 år, og de har som sagt aldri sett han, og vi har aldri pratet om de(samboerskapet er ikke så gammelt)

Hva ville du gjort??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dem har aldri sett den døde, og aldri snakket med den døde?Da hadde jeg ikke tatt meg bryet gitt... Sikkert ikke pedagogisk riktig det da, men dem kommer jo aldri til å savne vedkommende allikevel.

Skrevet

ville ikke snakket med de om det, siden de ikke vet hvem de er

Skrevet

Hæ? Hvorfor i alle dager skulle du snakke med dem om akkurat dèt dødsfallet??

Skrevet

Jeg hadde fortelt de når de blei eldre (og skjønner hva liv og død er) at de har en onkel som døde når de var små....

Skrevet

er det ikke svigerfaren til onkelen som var død da???

hadde ikke nevnt noe om det for dem jeg..

Skrevet

Jo, det er det, men mamma og pappa er jo i begravelsen, de vat at de er borte, men ikke i begravelse.

Nei, jeg har kommet til at det ikke er noen vits, men det var litt med det "pedagogiske" da...... Det blir jo anbefalt å snakke om det, men de har jo ikke noe forhold til det, så da tankte jeg å droppe det. Og dere er jo enige, så det var jo bra!!

Skrevet

tror mest det pesagogiske anbefaler å snakke med barna om det når det er noen de kjenner....

går jo an å nevne at de bare er og besøker noen eller noe da..

eller bareforklare de at en har dødd... mine barn (på 2,5 og 4 år) vet at en som er død er borte og at det er litt trist....

vi er nemlig ofte på kirkegårde og tenner lys hos min oldemor og min venninde som er døde...

også er de veldig opptatte av kaptein sabeltann for tida, og heksa miriam dør........ hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...