Karomamma Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 ...men det er ikke noe greit å ha det kjipt, rett og slett. Karosnuppa sover søtt, Karopappa er ute og spiller darts, jeg sitter ved jobb-PCen og glaner apatisk på de femten sinnamailene og hasteforespørslene som har kommet inn etter jeg gikk hjem fra jobb. Prøver å motstå fristelsen til å svare med samme mynt og holder samtidig på å manne meg opp til å ringe niesen min... Sendte en lang "glad i deg og er her for deg"-SMS til søsteren min tidligere i dag, men har ikke hørt noe, ikke så mye som et smilefjes en gang. Nå har jeg bare lyst til å griiiiiiiiine, går med en diger og ekkel klump i magen hele tiden. Ja ja, det blir vel likar i mårrå, er det ikke det vi pleier å si?
Tiggywinkle Skrevet 13. september 2007 #2 Skrevet 13. september 2007 Høres ut som om du har hatt tøffe dager, ja. Kjipt når ting ikke funker på jobb, og mannfolk som ikke fikser tøffe damer vet jeg alt om....lykke til og håper det ordner seg for deg:-) Når det gjelder din søster skjønner jeg at du har det tøft. Min søster gjorde dette på akkurat samme måten i sommer. De har jo vært igjennom mye tøft med syk sønn, så at forholdet røk var vel ikke noen stor overraskelse. Men måten hun gjorde det på var det....alle var sjokkert. Hun ville ikke snakke med noen, ikke venniner, ikke meg, ikke mamma....hull på boblen kom først da jeg dro til Bergen. Fikk henne med meg ut og over et glass vin på nøytral grunn tømte hun seg. Tårer, frustrasjon, forklaringer - alt kom ut. Tipper hun trenger tid, hun er nok flau over måten hun har gjort det på. Lukker seg inn i seg selv og trenger hjelp til å komme ut igjen. Vanskelig for alle rundt. Min søster svarte heller ikke på sms fra meg i den tøffe tiden... Ble kanskje litt rotete dette....men, men..viste seg at søsteren min hadde truffet en type...og hun var nok flau over det også. Nå har stormen lagt seg, men det er tungt for barna - Håper det ordner seg for søsteren din, hun har det nok tøft nå.. Klem
Reveenka Skrevet 13. september 2007 #4 Skrevet 13. september 2007 XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XX XX XX XX XX XX XX XX XX XXX XXX XX XX XXX XXX XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Reveenka Skrevet 13. september 2007 #5 Skrevet 13. september 2007 Hm, rart - dette så ut som et gigantisk smilefjes da jeg lagde det... Gjør sånn i stedet, jeg: c",) c",) c",) c",) c",) c",) Nå er det bare en ting å gjøre: Lukk igjen jobbpc'en, ikke sitt med sånne ting sent om kvelden før du skal legge deg. Det tar du i morgen; tenk heller på at du har blitt tilbudt ny jobb allerede, du er flink! og det vet sjefene rundt deg! Rydd opp i sinnamailene i morgen tidlig, da føler man seg mer fit for fight!!! Så går du inn og ser på Karosnuppa(vær musestille, så du ikke vekker henne!) og kjenn på mammafølelsen, før du går inn i stua og prøver å rydde opp i familiesakene. Ring niesen, så kan du krysse av det på lista, og slå på tråden hjem til mor&far etterpå for å debriefe litt med dem - kanskje de tilogmed vet noe mer? Så kan du se om du får tid til på komme innom igjen her og prate litt mer, vi kan spise litt sjokolade også hvis du vil! Har cola også.... c",)
Natteravnen* Skrevet 13. september 2007 #6 Skrevet 13. september 2007 Enig med reveenka, slå av jobbepc...... prøv å koble ut litt, om du klarer det! -so kan vi alle krysse fingrane for at det blir likar i mårra!
Plutseliten :) Skrevet 13. september 2007 #7 Skrevet 13. september 2007 Sender deg en god klem Prøv å legg jobben litt på hylla i kveld og natt om du klarer....husk at du ikke får overtidsbetaling på alle de energislukende tankene... Håper du fikk snakket litt med niesen din,og at det hjalp dere begge. I morgen har sikkert mye av det svarte fått lysere nyanser....det er jeg sikker på og krysser fingrene for!
Karomamma Skrevet 13. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 13. september 2007 Takk, jenter! Det blir alltid likar i mårra, det er min livsfilosofi Har snakket en stund med niesen min, det var fint å høre hva hun hadde å si. Jeg skjønte at pappaen var i nærheten, så vi har avtalt at hun kan tekste meg når hun vil prate, når som helst og uten foreldre og småsøsken i nærheten, så skal jeg ringe henne så fort jeg kan Har også hatt en debrief (takk, Reveenka) med mamma og vi kommer nok videre etterhvert. Pytonjobben får vente til i morra, men jeg har fått unna noen "enkle" saker i kveld mens jeg har sett på TV. Takk for at dere bryr dere!! Klatten - Tusen takk for melding, postkassen din er full
Ronja65 Skrevet 13. september 2007 #9 Skrevet 13. september 2007 Har ikke vært inne her på en stund, men forstår at mye har skjedd, som jeg ikke vet. Men ta godt være på deg selv. Du er en kjempejente og en gledespreder. KJEMPESTOR KLEM FRA MEG.
Gjest Skrevet 14. september 2007 #10 Skrevet 14. september 2007 først får du en gedigen klem fra meg =) Håper du har sovet i natt.å at du har greid å stenge ut di ekle tankene som alltid kommer. Jeg syns,etter det du skriver,at du må være ei super dame! Mange andre hadde forlengst gjemt seg under dyna..håper du tar "dottene" før du skifter jobb.vis di at ingen kødder med en av di modne.jeg heier på deg!! Håper resten roer seg til det beste snart.å di dærre stivpressa dustene? Di kan du bare le av.ha ha ha. Di eier ikke noe av det du gjør.nemlig å være snill,flink,å ei super dame=) Klem
Maud Skrevet 14. september 2007 #11 Skrevet 14. september 2007 Hallo du Karomamma som har fått sekken full de siste dagene. Jeg hadde skrevet langt av gårde på et svar til deg i går og så meldte PC'en seg helt ut :-( Når det gjelder jobb er jeg enig med han kompisen som anbefaler at du skal komme deg langt av gårde. Sånne drittsekker (kollegaen, ikke kompisen ;-)) kan man ødelegge seg selv ved å kjempe mot. Nå som du vet at du har et alternativ i en annen jobb er det kanskje lettere å bli og kjempe, da vet du at du ikke MÅ. Håper forresten at du skrudde av PC'en i går kveld. Han får ikke lov til å ødelegge kveldene og fritiden din ved å trampe direkte inn - du har lov til å beskytte deg selv! Jeg må si jeg stadig overraskes over hvor umodne folk med ansvarsfulle posisjoner og masse makt kan være. Det er skremmende at styre og ledelse kan se på at en som leder en stor avdeling herjer med folk på en temmelig infantil måte. Jeg er sikker på at du klarer å ta igjen med ham, men kjenn for all del etter hvor mye det koster. Én dårlig leder er ikke verdt at du mister nattesøvn, sliter deg ut og ikke orker å stille opp for Karosnuppa og Karopappa'n. Søsteren din har tatt et dramatisk valg og trenger kanskje tid på å fordøye det før hun involverer dere andre. Hun sier jo to ting på en gang da ved å ikke ville meddele seg mens hun samtidig drar hjem til mamma og pappa. Jeg tror det beste dere kan gjøre er å fortsette å vise at dere bryr dere og ta kontakt selv om det er vondt å bli avvist. Før eller senere kommer hun til å trenge dere og da er det godt at hun ikke opplever terskelen som altfor høy. Jeg synes faktisk at du har "lov" til å si til svogeren at dette er uforståelig for deg og at du også blir sint på henne. Det er ikke illojalt, men ærlig. Samtidig må du også kunne si at du allikevel er veldig glad i henne og ønsker å være der for både ham og henne. Håper han har noen andre å snakke med enn henens familie, det blir vanskelig for dere å skulle høre på begge. Barna hennes er nok de som aller mest trenger støtte og forståelse. Det høres kjempelurt ut at tante i Oslo stiller seg tilgjengelig for telefoner. Åpne ører og varme skuldre blir det aldri nok av i en sånn situasjon. Selv om barna er store, er de fortsatt små. De vil ha mamma og pappa sammen, mamma og pappa skal være fornuftige og veloverveide og ikke ha masse problemer selv. Når det ikke er sånn hele tiden, er det godt med tanter og andre som stiller opp og kan være stødige. Kjære du, håper ikke totalbelastningen blir altfor stor for deg nå. Jeg har inntrykk av at du er en sterk dame, men også sterke damer kan få for mye på en gang. Ta vare på deg selv og prioriter det som er viktig. Stor klem
Attpåklatten :-)™ Skrevet 14. september 2007 #12 Skrevet 14. september 2007 Kjære Karomamma, Det er kjempebra det du gjør med niesen, respekterer henne slik at hun slipper å snakke med foreldre i nærheten. Barn er det mest lojale som finnes i hele verden når det gjelder foreldrene sine og bør aldri utsettes for noe som gjør at det sklir ut. I tillegg så tenker jeg litt om dette med pappan, han er forlatt av din søster nå...det kan også skape et enormt kontrollbehov hos ham (må ikke, men ofte skjer det og kan komme etterhvert) og at han ønsker å vite alt som blir sagt kanskje spesielt i deres familie.......Så, keep ut the good work - du er toppen:-) Du kan være der for barna, du kan fortelle søsteren din at du er glad i henne, da bidrar du MASSE for å gjøre denne prosessen litt lettere for dem som er involvert..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå