Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 EMLAKREM!!!! En bedøvende krem som man smører på ca 1 time før sprøytene settes. Det funker som bare rakkern! Hadde ikke det på 3-mnd kontrollen og da var lillegutt misfornøyd, men på 5-mnd kontrollen hadde vi det og da grynta han såvidt når han kjente at den ene sprøyta sprengte. Så, det kan virkelig anbefales Skjønner ikke at helsestasjonen ikke opplyser om det jeg...
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #2 Skrevet 13. september 2007 har hatt skulle det være i overskriften
Gjest Skrevet 13. september 2007 #3 Skrevet 13. september 2007 Hvor får man kjøpt denne da? og er den ok å bruke til småttiser?
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #4 Skrevet 13. september 2007 På apoteket. Og, ja den er beregnet til småttiser, står sammen med "baby-tingene". Bare å høre med de på apoteket, de hjelper og forklarer hvordan man skal gjøre det. Var så greit altså, er jo ikke noe hyggelig når de små gråter pga det stikket...
Gjest Skrevet 13. september 2007 #5 Skrevet 13. september 2007 Selges dette fritt altså? Vi fikk emla-plaster til mellomste da han skulle operere inn dren (til hendene, han skulle ha veneflon), men da fikk vi på resept. Dette skal jammen sjekkes ut! Mini hørtes ut som om vi torturerte ham da han fikk sprøytene i dag, spesielt den siste, da husket han jo den første og hylte før hun stakk også, begynte å gråte når han så den, uff... :-(
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #6 Skrevet 13. september 2007 Ja, jeg var og kjøpte det nå for ikke så lenge siden og det funka som sagt som en drøm Er jo ikke nødvendig at de små skal ha mer vondt enn nødvendig...
Gjest Skrevet 13. september 2007 #7 Skrevet 13. september 2007 Nei det er jeg helt enig i! Tusen takk for tips :-)
Anonym bruker Skrevet 14. september 2007 #9 Skrevet 14. september 2007 jeg spurte vår hesesøster om emla og hun sa at det IKKE skulle brukes sammen med vaksinen, det var noe med at stoffet i vaksinene ble påvirket.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2007 #10 Skrevet 14. september 2007 HI her. Hvordan kan stoffet i vaksinene bli påvirket av det? Kremen går jo ikke "inn" i kroppen, det ligger jo bare utenpå og bedøver... Min helsesøster sa ihvertfall ingenting om det og legen min sa også at det var kjempefint å bruke på små babyer.
Gjest Skrevet 14. september 2007 #11 Skrevet 14. september 2007 Dere kan bruke det på trippelvaksinene (er usikker på Prevenaren), men MMR kan den ikke brukes på. De skal ikke brukes på såkalte "levende" vaksiner, da må man ta sjekk om vaksinen har "fungert". Denne kremen hjalp ikke på min (er ofte i muskelen det gjør vondt), men om den hjelper andre er det jo flott :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå