Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 Jeg kjenner ikke livmora over skambeinet, eller dvs noen ganger synes jeg at jeg kjenner noe mens andre ganger ikke... Dette gjør meg litt bekymret, er 13+0 i dag og er første gangs fødende. Er det normalt å ikke kjenne noe nå? eller er det ikke så lett å kjenne livmora så tidlig?
Synnøve_Solbakken Skrevet 13. september 2007 #2 Skrevet 13. september 2007 For det første kan du være noen dager lenger bak enn du tror, selv om du vet når babyen ble laget, så kan den ha ligget litt i dvale etterpå. Dessuten tror jeg ikke det er uvanlig at livmora ikke kjennes så tidlig, jeg er andregangs, og jeg var 12+ett eller annet når jeg kjente den, plutselig hoppet den flere cm opp.
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 13. september 2007 #3 Skrevet 13. september 2007 Jeg kjente ikke noe før jeg var uke 17 jeg hehe.. Og da viste legen meg at livmoren var rett under navlen min Ikke bekymre deg om at du ikke kjenner den altså, og husk, ikke klem for mye på magen =)
Anonym bruker Skrevet 14. september 2007 #4 Skrevet 14. september 2007 Velger å være anonym her nå jeg pga mitt svar hehe:) En måte å kjenne livmoren sin godt på er å få orgasme. Livmoren blir da hard. Det er helt trygt for babyen. Kjenn etter/klem litt nederst på magen rett etter orgasmen og du burde kjenne livmoren. Og hvis du ikke gjør det er det nok bare litt for tidlig. Jeg kjente den ikke før i uke 15, så det er nok ingen grunn til å bekymre seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå