Gå til innhold

hvordan kager dere babymaten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er lei allerede av å stå å knefte...trodde eg kunne bruke blenderen men den bare slår seg vrang og begynner å ryke....vil jo gjerne bruke reint kjøtt og ikke kjøttdeig/kjøttkaker, men det er jo et fryktelig arbeid å stå å hakke opp alt kjøttet....Hvordan gjør dere det? Hva lager dere maten av? Hvilket kjøtt bruker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk litt fort der ja...hehe...lage skulle det stå. Og knefte er vel et vanlig ord? Eller? Det betyr mose eller noe...

Skrevet

Jeg brukte å koke kjøttet før jeg moste det med stavmikseren. Dersom jeg brukte biffkjøtt, så brunet jeg den lett før jeg kokte videre. Koker fordi babyer ikke skal ha stekt mat.

For flere tips kan du jo se inne på barnemat.com . Der er det mange fine oppskrifter som jeg har brukt mange ganger.

Skrevet

Hvorfor skal de ikke ha stekt kjøtt? Eg koker eller steker og så hakker eg med kniv. Dette som tar sånn tid...det skal jo være finmoset:) mamma sier hun moste kjøttkaker til oss da vi var små, men eg synes liksom det er så mye skummelt i dem, ikke bare kjøtt liksom....

Skrevet

Husker ikke helt hvorfor de ikke skal ha stekt mat, men skal prøve å søke litt å se om jeg finner.... HS som sa det til meg da jeg fikk førstemann, og så leste jeg det i ettertid også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...