Gå til innhold

hvilken fødestilling hadde du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skulle føde i vann, men pga vaktskifte (jordmor) kunne jeg ikke det.

Og så fikk jeg bare beskjed om å legge meg i senga og presse, så da gjorde jeg det, selvom jeg selv nok helst ville stå, tror jeg.

men jeg er lydig da. så liggende på rygg, mens jeg holdt i bena mine.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

første: satt nesten helt oppreist i fødeseng, men hadde ikke bena i bøyler (hadde hælene på kanten av sengen).

andre: lå/satt i sengen (lå vel egentlig mer enn jeg satt tror jeg). det gikk kjempefort når babyen endelig kom ned i bekkenet!! :) en SUPER utdrivningsfase, rett og slett!!

Skrevet

Eg har sittet i senga med begge to...og barnepleier og jordmor hold i føttene mine...mens eg sjølv helde meg rundt låra...har funka veldig bra begge gangene...Med siste mann hadde eg pressrier i 8-9 min...Gjekk veldig fort...

Skrevet

Med beina i bøyler. Klarte ikke å holde meg oppreist da pressriene kom.

Skrevet

på ryggen med beina i bøyler

Skrevet

Jeg satt på huk, litt bakoverlent med armene støttet på lårene til min samboer som satt på en kjøkkenstol. Valgte å føde hjemme så da tar man det man har :)

Skrevet

halvt sittende på en undersøkelsesbenk. hun kom veeeeldig plutselig (30 min fra 4 cm til 10 cm), fikk pressrie på vei inn på fødestuen men turde ikke si noe til jordmor, trodde hun bare skulle le av meg, gikk på do og fikk en pressrie til der hun nesten kom ut (!), Opp i nærmeste seng og fikk ikke reise meg igjen pga fare for å revne mye fordi hun kom så fort, og tyngdekraften sikkert hadde dradd henne enda fortere nedover.

presset på to pressrier.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Det var hel j... å ligge så jeg sto frem til de satte epidural som gjorde jeg ikke kunne stå... og så sendte de meg til slutt ned på operasjonsstua gitt... nedtur.. :(

Skrevet

Den ene stillingen jeg hadde tenkt jeg ikke ville, altså liggende i senga med beina i bøyler. Men funka kjempe bra for meg!=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...